آفتاب

حملات توپخانه ای پاکستان به ولایت ننگرهار در شرق افغانستان

حملات توپخانه ای پاکستان به ولایت ننگرهار در شرق افغانستان

مسئولان ولایت ننگرهار در شرق افغانستان اعلام کردند نظامیان پاکستانی چندین شهر این ولایت را مورد هدف آتش توپخانه خود قرار داده اند.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «بخدی»، «نیلوفر عزیز»، عضو شورای ولایتی ننگرهار گفت: از دو هفته پیش نظامیان پاکستان به شهرهای  «گوشته» و «لعل پور» را مورد هدف حملات توپخانه ای قرار می دهند.

وی در ادامه افزود: شهر  «گوشته» به دلیل اینکه نزدیک به مرز پاکستان است همواره شاهد آتش توپخانه نظامیان پاکستانی بوده است. عزیز هشدار داد که اگر دولت نتواند مانع راکت پرانی پاکستان شود، اهالی شهرهای «گوشته» و «لعل پور» مجبور هستند خانه های خود را ترک کنند.

این عضو شورای ولایتی ننگرهار می گوید که تا کنون چندین خانواده به دلیل بی توجهی دولت و اصابت راکت های پاکستان، خانه های شان را ترک کرده ند.

در همین حال «فضل احمد شیرزاد» فرمانده پلیس ولایت ننگرهار، امروز صبح در یک نشست خبری گفت: این حملات تلفات جانی نداشته اما خسارات مالی هنگفتی به اهالی این شهرها وارد کرده است.

وی افزود: من بار ها از حملات راکتی پاکستان به خاک افغانستان به وزارت کشور شکایت کرده ام و تا کنون این شکایت ها نتیجه مثبتی در بر نداشته است.

وی در ادامه تصریح می کند: دولت افغانستان باید از راه دیپلماتیک این مشکل را برطرف کند تا مردم شهرهای هم مرز با پاکستان در فصل زمستان مجبور نشوند خانه هایشان را ترک کنند.

از دو هفته پیش تا کنون حدود ۳۰۰ راکت از خاک پاکستان توسط نظامیان این کشور به مناطق ولایت ننگرهار  شلیک شده است. دولت افغانستان تا کنون در این مورد واکنشی نشان نداده اما در طول یک دهه گذشته، دولت های دو کشور بارها برای قطع حملات راکتی باهم مذاکره کردند که این گفتگوها نتایج مطلوبی در پی نداشته است. 

گفتنی است همه ساله ده ها نفر براثر اصابت راکت  که از طرف نظامیان پاکستان به مناطق شرق و جنوب شرق افغانستان شلیک می شود، کشته و زخمی می شوند.

کد N1094245

وبگردی