آفتاب
رییس دادگستری یزد:

کار فرهنگی از ضروریات شرایط امروز جامعه است

کار فرهنگی از ضروریات شرایط امروز جامعه است

رییس کل دادگستری استان یزد گفت: شرایط امروز جامعه ضرورت کار فرهنگی را مسلم کرده است و باید در این جهت برنامه‌ریزی و تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه یزد، محمدرضا حبیبی در جلسه شورای فرهنگی دادگستری استان یزد اظهار کرد: دستگاه قضایی وظیفه سنگین بسط عدل و فصل خصومت را در جامعه بر عهده دارد که در انبوه این مشغله سنگین نیاز کار فرهنگی درون سازمانی و برون سازمانی احساس می‌شد.

وی افزود: در دستگاه قضایی با تشکیل معاونت فرهنگی خلاء مدیریت امور فرهنگی مرتفع شده است و در سنوات اخیر برنامه‌های جامع بسیار خوب و اثربخشی از مرکز و در استان‌ها تدوین و اجرا شده است.

این مقام قضایی بر اولویت کیفیت بر کمیت در برنامه‌های مناسبتی فرهنگی تاکید و بیان کرد: باید برنامه‌های کیفی و در کمال اختصار برای مجموعه در نظر گرفته شود تا ضمن اثربخشی مثبت و مطلوب رعایت شرایط ارباب رجوع و عدم تجاوز به وقت مراجعه کنندگان از تأثیر معنوی کار نکاهد.

وی گرامیداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی را بهترین بهانه برای بهره‌گیری از اساتید اخلاق دانست و تصریح کرد: محیط سخت و خشک کار قضایی و فضای خاص حاکم بر دستگاه ضرورت استفاده از اساتید اخلاق برای تلطیف روح و خروج از روزمرگی را روشن ساخته است.

رییس کل دادگستری استان یزد تداوم برگزاری باشکوه نماز جماعت در دادگستری‌ها را خواستار شد و ابراز کرد: نمازخانه اداره باید بهترین و مناسب‌ترین مکان و سرشار از عطر معنویت باشد تا با اقامه نماز، خستگی کار از کارکنان و ارباب رجوع دادگستری برطرف شود.

انتهای پیام

کد N1094005

وبگردی