آفتاب

برخی نامزدهای خبرگان موبایل و کتاب به جلسه آزمون برده بودند/اقوام آیات مومن و شب زنده دار از مجریان

برخی نامزدهای خبرگان موبایل و کتاب به جلسه آزمون برده بودند/اقوام آیات مومن و شب زنده دار از مجریان

فرید مدرسی در کانال تلگرامی خود نوشت: نحوه برگزاری آزمون و نظارت بر آن از استانداردهای مرسوم برخوردار نبود. به گونه ای که برخی کاندیداها با خود موبایل و کتاب سر جلسه آورده بودند و امکان ارتباط با بیرون از جلسه داشتند.

برخی از شرکت کنندگان منتقد بودند که چرا ابواب خاصی برای آزمون معین نشده یا پیامک دعوت نرسیده و... . البته پیش از این، منابع خبری شورای نگهبان گفته بودند که "شورای نگهبان برای شرکت در آزمون، اقدام به ارسال دعوتنامه برای هیچ نامزدی نمی کند و روال دعوت از همه نامزدهایی که شورا قصد گرفتن آزمون از آنها را دارد، ارسال پیامک و یا اطلاع رسانی به دفاتر آنان است."

 پذیرایی میان آزمون هم یک پک بود؛ شیر و کیک و موز و آب معدنی. میان کاندیدا افراد مکلا هم حضور داشتند؛ همچون یک پیرمرد قمی که کلاه خاصی بر سر داشت. همچنین حضور اءمه جمعه میان شرکت کنندگان محسوس بود.

 اغلب ناظران و مجریان برگزارکننده آزمون از اقوام و آشنایان آقایان مومن و شب زنده دار بودند. علی مومن، فرزند آیت الله مومن از مجریان ارشد آزمون بود که خود نیز از استان مرکزی کاندیدای انتخابات خبرگان شده است. او برخی تذکرات مربوط به آزمون را اعلام می کرد. فرزند و داماد آیت الله شب زنده دار نیز از مجریان بودند.

ساعت 11 "سید محمدرضا مدرسی"، از فقهای شورای نگهبان از محل آزمون بازدید کرد و نزدیک اذان ظهر "مهدی شب زنده دار"، دیگر فقیه شورای نگهبان در محل آزمون حضور یافت.

آزمون هنگام اذان ظهر معلق شد و شرکت کنندگان به نماز رفتند و به راحتی می توانستند با یکدیگر گفتگو کنند. یکی از شرکت کنندگان آزمون در این باره گفت: "موقع تجدید وضو، گفتگو در گرفت. خصوصا که سوالات شبه اجتهادی سه سوال بود؛ یکی درباره نماز و دیگری وضو. جای تعجب و اعتراض هست که موقع نماز و وضو حالت امتحان محفوظ نماند."

همچنین به شرکت کنندگان اعلام شد نهار به آنهایی که می مانند، داده می شود. امتحان ساعت دو بعد از ظهر پایان یافت.

2727

 

 

کد N1093897

وبگردی