آفتاب

اشتاین‌مایر: ایران و عربستان بر مبارزه با داعش تمرکز کنند

اشتاین‌مایر: ایران و عربستان بر مبارزه با داعش تمرکز کنند

وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگو با روزنامه بیلد گفت:‌ ایران و عربستان سعودی برای این که اختلافات‌شان در خاورمیانه را کنار بگذارند و بر مبارزه با گروه داعش تمرکز کنند، به جامعه بین‌المللی مدیون هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از شدت گرفتن اختلافات بین ایران و عربستان دو رقیب منطقه‌یی خاورمیانه بر سر اعدام روحانی شیعه برجسته توسط ریاض، عربستان سعودی در واکنش به تعرض به سفارتش در تهران روابط خود با ایران را قطع کرد.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگو با روزنامه بیلد که امروز سه‌شنبه منتشر شد،‌ از هر دو کشور خواست تا مسوولیت نشان دهند و به آرام کردن منطقه و مبارزه با جنبش اسلام‌گرایی تندرو و داعش تمرکز کنند.

وی اضافه کرد:‌ امیدوارم که این آشفتگی به‌زودی تمام شود، خردورزی حاکم شود و ریاض و تهران بر آن چیزی که واقعا اهمیت دارد تمرکز کنند یعنی کاهش دادن درگیری‌های نظامی، تقویت راه‌حل سیاسی در سوریه، یمن و دیگر نقاط و بدین ترتیب نقشه‌های گروه داعش را نقش بر آب کردن.

وزیر خارجه آلمان با بیان این که همه خاورمیانه و به ویژه عربستان سعودی و ایران تا حدودی به ما مدیون هستند،‌ گفت: جامعه بین‌المللی برای سال‌های متمادی برای ایجاد صلح در جنگ‌های به هم پیوسته در این منطقه تلاش کرده است.

وی افزود: اکنون ما به بازیگران مسوول در منطقه نیاز داریم که در ریاض و نیز تهران مسوولانه اقدام کنند.

انتهای پیام

کد N1093809

وبگردی