آفتاب
آیت‌الله نوری‌همدانی:

ائمه جمعه افسران جنگ نرم هستند

ائمه جمعه افسران جنگ نرم هستند

آیت‌الله نوری‌همدانی خطاب به ائمه جمعه سراسر کشور گفت: شما افسران جنگ نرم هستید و باید از مرزهای نفوذ دشمن مراقبت کرده و سنگرها را به خوبی حفظ کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در همایش سراسری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: حفظ مرزهای کشور به عهده نیروهای مسلح است که آنها بسیار هم مجهز هستند اما ائمه جمعه به عنوان افسران جنگ نرم باید از مرزهای اعتقادی مردم دفاع کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خطبه‌های نماز جمعه باید بسیار سنگین، پرمحتوا و پررنگ باشد. برای رسیدن به این منظور باید ائمه جمعه مطالعات فراوانی داشته باشند و باید به قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، تفاسیر مهم قرآن مثل تفسیر آیت‌الله طباطبایی، تاریخ زندگی پیامبران، ائمه و علما توجه زیادی داشته باشند و آنها را مطالعه کنند. زیرا هرچه مطالعه ائمه بیشتر شود خطبه‌ها هم سنگین‌تر می‌شود.

وی با توصیه به ائمه جمعه درباره ادامه تدریس و حضور در حوزه‌ها، گفت: ائمه جمعه کار انبیا را امتداد می‌دهند. بنابراین آنها هم مثل پیامبران باید با مردم متواضعانه رفتار کنند. ائمه جمعه باید رفتار گرمی با مردم داشته و حلم و حوصله داشته باشند. زیرا با مردم بودن و پناهگاه مردم بودن یک فضیلت بسیار بزرگی است و در کنار مردم بودن افتخار بسیار بزرگی است.

آیت‌الله نوری‌همدانی در ادامه با توصیه به ساده‌زیستی ائمه جمعه، خاطرنشان کرد: اگر عالمی در فکر جمع کردن مال دنیا باشد عادل نیست و نمی‌تواند به اسلام خدمت کند. علمای بزرگ هیچ‌گاه تشکیلات نداشته و ساده زندگی می‌کردند.

به گفته وی امام خمینی (ره) توجه زیادی به عبادات و نماز شب داشت و حمل موفق بار سنگین انقلاب اسلامی هم به معنویات نیاز دارد.

این مرجع تقلید همچنین، گفت: مردم در انقلاب بسیار مقاومت نشان دادند و از مردم زمان پیامبر (ص) هم بسیار بهترند. ائمه جماعات در وقایع آخرالزمان در کنار مردم باشند و مردم را راهنمایی کنند.

وی در پایان افزود: ما انقلاب اسلامی را جزء برنامه‌های دین می‌دانیم و آن را زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) می‌دانیم. ان‌شاءالله با حضور ولی عصر (عج) فتنه‌ها پایان یابد و جهان پر از عدل و داد شود.

انتهای پیام

کد N1093562

وبگردی