آفتاب
مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان مطرح کرد

بازسازی و مقاوم‌سازی 7000 مسکن روستایی در همدان

بازسازی و مقاوم‌سازی 7000 مسکن روستایی در همدان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از بازسازی و مقاوم‌سازی 7000 مسکن روستایی به واسطه تسهیلات ارائه شده توسط بنیاد مسکن در 9 ماهه گذشته خبر داد.

"حسن ظفری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه همدان، با بیان اینکه طرح تسهیلات مقاوم‌سازی مساکن روستایی از سال 84 آغاز شده است، افزود: سقف تسهیلات ارائه شده 15میلیون تومان بوده و تاکنون افزون بر 97 هزار فقره سهمیه تسهیلات طی سال‌های گذشته در اختیار مساکن روستایی استان قرار گرفته است.

وی نرخ تسهیلات ارائه شده را پنج درصد عنوان کرد و یادآور شد: میزان اعتبار تخصیص یافته به این طرح در سال جاری از طریق تسهیلات 106میلیارد تومان بوده است.

ظفری تصریح کرد: کسانی‌که از سال 85 تا سال 94 از تسهیلات مسکن روستایی استفاده کرده‌اند، نمی‌توانند از این طرح استفاده کنند اما کسانی‌که از سال 74 تا سال 84 از طرح ترویج مسکن روستایی بهره‌مند شده‌اند، هیچ محدودیتی برای استفاده از این تسهیلات ندارند.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بنیاد مسکن بر صرف تسهیلات ارائه شده در راستای مقاوم‌سازی مساکن روستایی از طریق نظام فنی روستایی و مجموعه بنیاد مسکن انجام می‌گیرد به گونه‌ای که این تسهیلات در چهار قسط آزاد می‌شود و این کار مستلزم تایید کارشناس مربوطه بنیاد مسکن است.

انتهای پیام

کد N1093490

وبگردی