آفتاب

گزارش پنتاگون از صدها مورد تعرض به کودکان در خانه‌های سازمانی ارتش آمریکا

گزارش پنتاگون از صدها مورد تعرض به کودکان در خانه‌های سازمانی ارتش آمریکا

براساس گزارشی که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اختصاصی برای خبرگزاری آسوشیتدپرس تهیه کرده، مشخص شده که در خانه‌های سازمانی نظامی ارتش آمریکا سالانه "صدها بار" تعرض و سوءاستفاده جنسی از کودکان روی می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، در این داده‌ها از جانب وزارت دفاع آمریکا آمده که سوءاستفاده از فرزندان پرسنل نظامی ارتش آمریکا اغلب توسط مردان صورت می‌گیرد. این آمارها با این حال بیانگر این هستند که میزان دقیق سوءاستفاده از کودکان توسط پرسنل نظامی "نامشخص" است چون شفافیتی در این زمینه وجود ندارد. هم‌چنین با توجه به اینکه بیش از یک میلیون تن از اعضای خانواده نیروهای ارتش آمریکا در مقرها و واحدهای نظامی و خانه‌های سازمانی زندگی می‌کنند، این امر شاید از نظر آماری خیلی زیاد نباشد اما برای نیروهای نظامی که خود را مقید به دیسیپلین و حفظ شرافت می‌دانند، مایه بیزاری و سرافکندگی است.

در این گزارش خبری از سن قربانیان و متعرضان، مکان رخداد و درجه نظامیان نیست. همچنین مشخص نیست که چه تعداد از این پرونده‌ها به مراجع قضایی ارجاع داده شده و تحت بررسی قرار گرفته‌اند.

در گزارش تحقیقی خبرگزاری آسوشتیدپرس در نوامبر 2015 مشخص شد که اکثر زندانیان در زندان‌های نظامی ارتش آمریکا به اتهام جرایم جنسی کودکان در حبس به سر می‌برند.

برخی از سناتورهای دموکرات آمریکا از این بابت ابراز نگرانی کرده‌اند که در گزارش سالانه پنتاگون به کنگره اشاره‌ای به سوءاستفاده‌های جنسی در ارتش نمی‌شود.

براساس گزارش موجود، در سال‌های 2010 و 2014 دست کم 1584 مورد سوءاستفاده جنسی مربوط به اعضای خانواده‌های نظامی ارتش آمریکا گزارش شده است که 840 مورد آن مربوط به کودکان و فرزندان نظامیان است.

انتهای پیام

کد N1093404

وبگردی