آفتاب
آغاز «روبه‌رو» با یک گزارش

«مظنه نمایندگی چند؟»

«مظنه نمایندگی چند؟»

شماره نخست دوهفته نامه سیاسی و فرهنگی روبه رو با گزارشی مستند درباره هزینه‌های سرسام‌آور تبلیغاتی نمایندگان، در گفت‌وگو با 267 نماینده مجلس نهم و با تیتر «مظنه نمایندگی چند؟» منتشر شد.

به گزارش بخش رسانه ایسنا، در نخستین شماره مجله روبه رو که امروز، 15 دی ماه بر روی دکه های مطبوعاتی توزیع شده است، بحث شفافیت انتخابات و میزان هزینه تبلیغات داوطلبان نمایندگی برای نخستین بار مورد سوال قرار گرفته و در همین راستا در گزارشی تحقیقی با عنوان «بها»رستان، شش پرسش اساسی با 267 نماینده حاضر مجلس نهم درمیان گذاشته شده که از آن جمله می‌توان به سوالاتی از قبیل «در دوره قبل چقدر خرج تبلیغات کردید»، «این پول را از کجا آوردید»، «در دوره بعد می خواهید چقدر هزینه کنید» و «به نظرتان بقیه نمایندگان و رقبایتان هزینه ای که کرده اند را صادقانه می گویند یا خیر» اشاره کرد.

همچنین در این مجله، بحران ناکارآمدی در دولت یازدهم با تیتر «روحانی و رفیقان ناباب» موضوع تحقیق قرار گرفته شده است و روبه رو به سراغ 33 رئیس ستادهای استانی حسن روحانی در انتخابات 92 رفته و از آنها پرسیده است که گرایش سیاسی شان چیست؟ الان چه می‌کنند، وضعیت اقبال مردم به دولت روحانی در استان هایشان چگونه است و چالش ها و فرصت ها و ناکارآمدی های دولت روحانی را در استان خود چه می دانند؟

در پرونده اقتصادی این مجله، اتاق بازرگانی یا همان پارلمان بخش خصوصی موضوع گزارش قرار گرفته است و روبه رو به سراغ این نکته اساسی رفته است که در حالی که مسئولان ارشد کشور بر اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخلی تاکید دارند، چرا اتاق بازرگانی که قلب تپنده اقتصاد کشور است رویکرد تمام و کمال وارداتی داشته و اعضای ارشد آن را بزرگترین واردکنندگان کشور تشکیل می دهند!

در بخش فرهنگی این شماره، روبه رو به چرایی حذف نویسندگان و شاعران برجسته معاصر از کنداکتور پخش صدا و سیما پرداخته است و در گفت و گو با محمد هاشمی رفسنجانی رئیس اسبق رسانه ملی و احمد پورنجاتی معاون سابق سیما در دوره علی لاریجانی این سوال را مطرح کرده است که دلیل تحریف ادبیات معاصر از جانب صداوسیما و سیاست دوگانه این رسانه و وزارت ارشاد درخصوص یکسری آدم یکسان چیست و آیا تلاش این رسانه درخصوص جایگزینی چهره‌های برجسته ادبیات با چهره‌های متوسط موفق بوده است یا خیر.

افشای ابعاد پرونده سد گتوند و آثار تخریبی زیست محیطی این سد بر زندگی مردم خوزستان و رودخانه کارون، سوژه دیگر رو به رو در شماره نخست است. این پرونده به چرایی قدرت همیشگی مافیای سدسازی در ایران، علیرغم تمامی شعارهای دولت ها درخصوص مبارزه با سدسازی پرداخته است، همچنین در این پرونده آثار مخرب فاجعه سد گتوند که مخزنی از آب شور شده است، بر زندگی ساکنان حاشیه اش مورد بررسی قرار گرفته است.

آخرین پرونده رو به رو، سوژه ای است که این روزها در جهان بسیار داغ دنبال می شود و آن رجزخوانی‌های کشورهای مختلف درخصوص جنگ‌افروزی است. در پرونده «شرفروشان» این سوال مورد پرسش واقع شده که چراغ جنگ جهانی سوم را چه کسی روشن می‌کند؟ همچنین این پرونده گفت‌وگویی با میرمحمود موسوی انجام داده است که طی آن روند تغییر دیپلماسی عمومی کشورها به رجزخوانی و تهدید همدیگر، توسط این دیپلمات کهنه کار وزرات امور خارجه مورد تحلیل قرار گرفته است.

همچنین سردبیر روبه رو در سرمقاله خود با عنوان «رو به روی خط قرمزهای الکی» به تببین خط مشی و راهبرد مجله روبه رو پرداخته و چاش‌ها و آسیب‌های روزنامه‌نگاری در فضای جاری مطبوعات را مورد بررسی و نقد قرار داده است.

به گزارش ایسنا، دوهفته نامه مستقل و اصلاح طلب روبه رو که دو جلد متفاوت دارد، با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی پوریا سوری و سردبیری سروش فرهادیان در 100 صفحه، با قیمت 8 هزار تومان و با لوگویی که نرگس موسوی طراحی کرده است امروز 15 دی بر روی دکه های سراسر کشور توزیع شده است.

علاقه مندان می توانند گزیده مطالب این مجله را در سایت این نشریه به آدرسwww.rouberou.ir دنبال کنند.

انتهای پیام

کد N1093340

وبگردی