آفتاب

سه تا هفت سال زندان برای سه اردنی به اتهام همکاری با داعش

سه تا هفت سال زندان برای سه اردنی به اتهام همکاری با داعش

دادگاه اردن سه شهروند این کشور را به اتهام به همکاری با داعش و برنامه‌ریزی برای ترور دو خلبان و چند تن از نیروهای امنیتی این کشور، به سه تا هفت سال و نیم زندان محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه السفیر لبنان، دادگاه امنیتی اردن روز دوشنبه دو اردنی را به اتهام توطئه برای اقدام تروریستی و انتشار تفکرات یک گروه تروریستی به هفت سال و نیم زندان محکوم کرد. این دادگاه سومین متهم را نیز به اتهام استفاده از اینترنت برای ترویج تفکرات تروریستی و عدم اطلاع‌رسانی به دولت در مورد یک برنامه تروریستی، به سه سال زندان محکوم کرد.

طبق کیفرخواست دادگاه، هدف اصلی این متهمان که در فوریه سال گذشته بازداشت شده‌اند، ترور یکی از نیروهای امنیتی اردن که مسئولیت حفظ امنیت ساختمان وزارت بهداشت را بر عهده داشت و سپس درج این عبارت در صحنه ترور بوده که "داعش ماندگار است".

طبق این کیفرخواست هدف دوم این متهمان اجرای عملیات نظامی علیه یکی از نیروهای مسلح و قتل وی و سپس سرقت اسلحه‌اش به همان شیوه قبلی بود.

همچنین آنها قصد داشتند یک عملیات نظامی علیه خودروهای گشتی نیروهای امنیتی و نیروهای ژاندارمی که در مسیر بیایانی نزدیک به شهر معان (واقع در جنوب اردن) حضور دارند، انجام دهند.

هدف بعدی این گروه سه نفره ترور دو خلبان نیروی هوایی اردن به وسیله اسلحه‌های مجهز به صدا خفه کن و در نهایت اجرای عملیاتی نظامی علیه یکی از افسران اطلاعات اردن به عنوان هدف پنجم آنها بود.

مقامات اردن به تازگی تدابیر امنیتی را در مرزهای مشترک خود با سوریه افزایش داده‌اند و در طول این مدت ده‌ها تروریست که قصد داشتند خود را به سوریه برسانند، بازداشت شده‌اند.

ردن اعلام کرده از ابتدای بحران سوریه در مه 2012 تاکنون میزبان بیش از 600 هزار پناهجوی سوری بوده است.

انتهای پیام

کد N1093331

وبگردی