آفتاب

امضای ۸ تفاهم نامه همکاری بین پاکستان و سریلانکا

امضای ۸ تفاهم نامه همکاری بین پاکستان و سریلانکا

۸ تفاهم نامه همکاری در زمینه های تجاری، اقتصادی، بهداشت، تولیدات دفاعی، علوم و تکنولوژی بین پاکستان و سریلانکا به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «پاکستان»، «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان امروز به کاخ ریاست جمهوری سریلانکا رفت و مورد استقبال «میتری پالا سری سینا» رئیس جمهور سریلانکا قرار گرفت.

در دیدار «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان با «میتری پالا سری سینا» رئیس جمهور سریلانکا ۸ تفاهم نامه همکاری بین پاکستان و سریلانکا در زمینه های علوم و تکنولوژی، بهداشت، تجارت، صنعت و تولیدات دفاعی به امضای هیئت های تجاری و اقتصادی دو کشور رسید.  

بعد از امضای این تفاهم نامه های همکاری نواز شریف در سخنرانی خود گفت: باید سطح مبادلات تجاری دو کشور به سقف یک میلیارد دلار برسد. هر دو کشور فرصتهای مناسبی برای گسترش و توسعه روابط تجاری و اقتصادی با هم دارند.

وی در ادامه افزود: پاکستان و سریلانکا در زمینه دفاعی با هم همکاری دارند و هر دو طرف در تلاشند رزمایش های نظامی مشترکی با هم  داشته باشند.  

میتری پالا سری سینا گفت: پاکستان در مبارزه با تروریسم ۲۰ سال با سریلانکا همکاری داشته است و دو کشور روابط دوستانه و دیرینه ای با هم دارند.  

لازم به ذکر است نواز شریف برای سفری ۳ روزه به «کلمبو» رفته است و در این سفر پ «سرتاج عزیز» مشاور امور خارجه نخست وزیر، ژنرال «ناصر جنجوعه» مشاور امنیت ملی و «رانا تنویر حسین» وزیر تولیدات دفاعی نواز شریف را همراهی می کنند. مذاکرات برای عقد قرارداد نظامی فروش جنگنده های «جی اف ۱۷» ساخت پاکستان به سریلانکا نیز در جریان است و احتمال می رود این تفاهم نامه نظامی نیز بین دو کشور به امضا برسد.

کد N1093272

وبگردی