آفتاب

سیستان و بلوچستان سرشار از جذابیت‌های طبیعی

سیستان و بلوچستان سرشار از جذابیت‌های طبیعی

استادیار دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان سرشار از جذابیت‌های منحصر به فرد طبیعی است.

استادیار دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان سرشار از جذابیت‌های منحصر به فرد طبیعی است.

دکتر غلامرضا نوری در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: استان دارای جذابیت‌های طبیعی فراوان است که یکی از مهم‌ترین ارتفاعات استان سیستان و بلوچستان اثر طبیعی ملی تفتان است.

نوری گفت: این قله آتشفشانی نیمه فعال با وسعت 218 هکتار در جنوب زاهدان و 35 کیلومتری شمال شرقی شهرستان خاش واقع شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: تفتان با ارتفاع 4050 متر به بام شرق ایران معروف است و در حال حاضر به طور دائم از دهانه آن بخار آب، گازهای شیمیایی گوگرد دار متصاعد می‌شود.

به گفته وی، کوه‌های مریخی از جاذبه‌های سواحل نیلگون دریای عمان هستند که در فاصله 25 کیلومتری چابهار در مسیر جاده بریس چابهار واقع شده است.

نوری تصریح کرد: این کوه‌ها به دلیل شکل خاصی که دارند به کوه‌های مریخی معروف شده‌اند.

وی همچنین به جاذبه دیگر استان غار لادیز اشاره کرد و گفت: غار لادیز در 10 کیلومتری شهر میرجاوه واقع شده که بنا به شرایط اقلیمی و محیطی خود چشم انداز زیبا در این منطقه بوجود آورده است.

نوری از اثر طبیعی ملی گل فشان پیرگل نام برد و بیان کرد: این گل فشان با وسعت هفت هکتار در داخل کوه‌های سیاه بندان شرق بزمان و جنوب غربی خاش در فاصله 78 کیلومتری گوهرکوه و 113 کیلومتری نوک آباد شهرستان خاش واقع شده است.

استادیار دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: به لحاظ تنوع اقلیمی، چشمه‌های متعدد آب معدنی گرم و سرد در سراسر استان سیستان و بلوچستان پراکنده شده اند، از جمله چشمه آب معدنی مکسان و اسپیدز بزمان، زیارت گوربند زاهدان، چشمه آب معدنی پای کوی سرخ زابل در راستای ترویج پوشش گیاهی و چشم‌انداز منطقه تاثیر گذاری مثبتی داشته‌اند.

انتهای پیام

کد N1093236

وبگردی