آفتاب

گروه‌های مقاومت عراق فردا در اعتراض به اعدام شیخ نمر تظاهرات می‌کنند

گروه‌های مقاومت عراق فردا در اعتراض به اعدام شیخ نمر تظاهرات می‌کنند

گروه‌های مقاومت اسلامی در بیانیه مشترکی با موضوع اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه عربستانی با تاکید بر حفظ حق پاسخ به این اقدام در زمان و مکان مناسب خود، از مردم عراق خواستند فردا (چهارشنبه) در اعتراض به این مساله تظاهرات گسترده‌ای برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه شبکه خبری سومریه نیوز عراق، گروه‌های مقاومت اسلامی در بیانیه خود از دولت عراق خواستند سفیر عربستان در این کشور را اخراج کرده و سفیر عراق را از ریاض فرابخواند.

همچنین آنها در این بیانیه اجرای احکام اعدامی که پیش از این در حق تروریست‌ها صادر شده و تحریم کالاهای عربستانی را خواستار شدند.

در بیانیه مذکور ضمن دعوت مردم عراق به برگزاری تظاهراتی گسترده در اعتراض به اعدام شیخ نمر، بر حفظ حق پاسخ به تجاوزات جدی که صورت گرفته در زمان و مکان مناسب خود که منافع عالی عراق به خطر نیفتد، تاکید شده است.

ابو آلاء الولائی، دبیرکل گردان‌های سید الشهدا روز دوشنبه از نشست گروه‌های مقاومت اسلامی با موضوع پیامدهای اعدام شیخ نمر خبر داد و اعلام کرد که تمامی گروه‌های مقاومت اسلامی به زودی تظاهراتی با سه درخواست برگزار خواهند کرد که مهمترین این خواسته‌ها قطع روابط دیپلماتیک با عربستان خواهد بود.

انتهای پیام

کد N1093115

وبگردی