آفتاب
سخنگوی سابق وزارت خارجه:

برجام موجب تشویش سعودی ها و حرکت به سمت قطع رابطه با ایران شد

برجام موجب تشویش سعودی ها و حرکت به سمت قطع رابطه با ایران شد

سخنگوی سابق وزارت خارجه گفت:به نتيجه رسيدن برجام، رژيم سعودي را دچار تشويش، کارشکني و حرکت به سمت قطع رابطه با ايران کرد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از صدا و سیما حميدرضا آصفي در برنامه گفتگوي ويژه خبري شبکه دو سيما، با اشاره به سرکوب مردم بي دفاع بحرين با توپ و تانک سعودي ها و تزريق تروريست به سوريه در جهت ساقط نمودن دولت بشار اسد، ادامه داد: رفتار غيرعقلايي سعودي ها در سال هاي اخير نشان از بي تدبيري آنها دارد.

آصفي گفت: به نتيجه رسيدن برجام، رژيم سعودي را دچار تشويش، کارشکني و حرکت به سمت قطع رابطه با ايران کرد.

وی تاکید کرد:حمله عرب ها به يکديگر از بي منطقي ترين کارهاي ممکن است زيرا وقتي عربستان ديگر کشورهاي عربي را برادر مي داند با چه منطقي مي توان پذيرفت که برادر به برادر حمله مي کند.

سخنگوي اسبق وزارت امورخارجه کشورمان حمله به سفارت عربستان را عمل محکومانه اي عنوان کرد و ادامه داد: اين اقدام دست رژيم سعودي را در بهانه جويي و جلوه دادن مظلوم نمايي باز گذاشت.

آصفي افزود: قطع ارتباط با ايران نياز به دليل منطقي و جدي دارد اما ادله مطرح شده رژيم سعودي براي قطع رابطه با کشورمان، غيرمنطقي است.

وي عربستان را ناقض حقوق بشر خواند و گفت: دليل رفتار امروز عربستان، لوس کردن اين کشور توسط غربي هاست.

آصفي افزود: عربستان براي سرپوش گذاشتن بر افتضاحاتش نيازمند چالش و هياهو در منطقه بود که با اقدامات اخير و باز کردن پاي آمريکا به منطقه تا حدودي به منظورش رسيد اما آمريکا هم در شرايط فعلي، موفق نخواهد بود، زيرا عربستان بدهي زيادي از قبيل تعرض به دو نوجوان در فرودگاه، ماجراي منا و به شهادت رساندن ايت الله نمر به ايران دارد.

سخنگوي اسبق وزارت امورخارجه گفت: در مقابل اقدامات غيرمنطقي و غيرعقلايي عربستان، ما بايد متانت خود را حفظ کنيم و براي جهان اسلام توضيح دهيم که عربستان در حال سرويس دهي به صهيونيست هاست و در اين ميان ايران به عنوان يک قدرت در منطقه، مطالبات جدي از سعودي ها دارد.

سفیر سابق ایران در امارات گفت: منافع عربستان از تنشهاي اخير فقط حمله، تمسخر و انتقاد رسانه هاي اروپايي است.

کد N1093043

وبگردی