آفتاب

بیانیه مرکز اسلامی لندن در محکومیت اعدام شیخ نمر(ره)

بیانیه مرکز اسلامی لندن در محکومیت اعدام شیخ نمر(ره)

مرکز اسلامی انگلیس لندن در محکومیت اعدام روحانی مجاهد شهيد حجت الاسلام و المسلمین شیخ نمر باقر النمر در عربستان بیانیه ای منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، متن این بیانیه به شرح زیر است:                                                                                                     

بسم الله الرحمن الرحیم

لاَّ يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَن ظُلِمَ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا . (النساء: آيه ۱۴۸)

خداوند بیان آشکار بدیها را دوست ندارد، مگر از سوی  کسی که مورد ظلم و ستم قرار گرفته است و خداوند شنوا و داناست.

خبر شهادت مظلومانه حجت الاسلام و المسلمین شیخ نمر باقر النمر موجب تأثر فراوان انسانهای آزاده و جریحه دارشدن دلهای دلسوزان امت اسلامی و علاقمندان به وحدت اسلامی گردید.

گرچه ماهها حبس و نحوه رسیدگی به اینگونه پرونده ها در عربستان سعودی، احتمال به شهادت رساندن وی را همواره در اذهان مطرح می ساخت، انتظار نمی رفت که در ماه ربیع المولود که امت اسلامی میلاد پیامبر رحمة للعالمین را بزرگداشته و از این فرصت برای نزدیک کردن مذاهب اسلامی به یکدیگر ومعرفی چهره پراز مهر و محبت پیامبر اکرم (ص)، به جهانیان استفاده می نماید، این عالم دینی به این شکل به شهادت برسد.

امت اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت در مقابل چالش های بیرونی و گروههای تکفیری که از درون همه تارو پود این امت را نشان گرفته اند و به صغیرو کبیر رحم نمی نمایند، می باشد. آیا حاکمان عربستان اولویتی جز بمباران مردم مظلوم یمن و خراب کردن خانه و کاشانه ایشان، ارسال لشگر برای سرکوب مردم صلح جوی بحرین و اعدام مخالفان پایبند به روش های مسالمت آمیزسراغ ندارند؟

آیا خداوند، پیامبر اکرم (ص) ومؤمنان از چنین رفتارهایی خرسند می باشند؟ مگرنه اینست که قرآن می فرماید: " قل اعملوا فسیری الله عملکم ورسوله والمؤمنون "؟

مرکز اسلامی انگلیس ضمن محکوم کردن اعدام شهید حجت الاسلام والمسلمین النمر، از هیئت حاکمه عربستان می خواهد تا بجای منافع قومی و طائفه ای به مصالح عالیه امت اسلامی اندیشیده و بجای سرکوب مخالفان، حقوق ایشان را به رسمیت شناخته، بلکه خود مدافع آن باشند. عقل و شرع  و تجربه طولانی بشر همگی براین حقیقت صحّه می گذارند که: الملک یبقی مع الکفر ولا یبقی مع الظلم.

مرکز اسلامی انگلیس

کد N1092698

وبگردی