آفتاب

سخنگوی وزارت خارجه آلمان: بدون همکاری تهران و ریاض پیشرفتی در مذاکرات سوریه نخواهیم داشت

سخنگوی وزارت خارجه آلمان: بدون همکاری تهران و ریاض پیشرفتی در مذاکرات سوریه نخواهیم داشت

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان ابراز امیدواری کرد که قطع روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان بر مذاکرات وین در خصوص سوریه و یمن تاثیر نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مارتین شافر، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: با توجه به قطع روابط دیپلماتیک ایران و عربستان زود است بخواهیم درباره پایان مذاکرات وین در خصوص سوریه و یمن صحبت کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان افزود: امیدواریم که این مذاکرات پسرفتی نداشته باشد اما زود است بخواهیم پیش‌بینی درباره روند مذاکرات وین داشته باشیم.

او تاکید کرد: بدون همکاری دوجانبه میان ایران و عربستان هیچ پیشرفتی در مذاکرات بین‌المللی برای حل بحران سوریه و یمن ممکن نخواهد بود.

براساس این گزارش، ریاض در پی تجمع معترضان به اعدام شیخ باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان مقابل سفارت ریاض در تهران در آخرین ساعات روز یک‌شنبه اعلام کرد روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرده است و از دیپلمات‌های ایرانی نیز خواست تا خاک عربستان را ترک کنند.

دولت عربستان روز جمعه اعلام کرد 47 تن را به طور هم‌زمان اعدام کرده است که شیخ باقر النمر یکی از آن‌ها بود.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی – آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به این تصمیم ریاض گفت که عربستان نمی‌تواند با قطع رابطه با ایران بر خطای بزرگ اعدام یک چهره مذهبی سرپوش بگذارد.

انتهای پیام

کد N1092550

وبگردی