آفتاب

انگلیس در جستجوی جان جهادی جدید

انگلیس در جستجوی جان جهادی جدید

با انتشار فیلمی که در آن یکی از تروریست‌های داعش با لهجه انگلیسی دستور قتل پنج مرد به اتهام جاسوسی برای انگلیس را می‌دهد، اکنون آژانس‌های اطلاعاتی به دنبال شکار جان جهادی جدید هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه دیلی میل، در فیلم ویدئویی که روز یکشنبه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، یک مرد مسلح نقاب دار ضمن به سخره گرفتن تاثیرات حملات هوایی نیروی هوایی سلطنتی انگلیس به دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور هشدار می‌دهد که غرب هرگز نمی‌تواند در جنگ با داعش پیروز شود.

در پایان این فیلم نیز یک پسر بچه حدودا چهار ساله ظاهر می‌شود و با لهجه انگلیسی تهدید می‌کند که غیر مسلمانان را می‌کشد.

این فیلم 10 دقیقه‌ای منعکس کننده فیلم‌های منتشر شده از یکی از تروریست‌های داعش معروف به جان جهادی است که مسئول یک سری قتل‌های این گروه از جمله سر بریدن آلن هنینگ، امدادگر انگلیسی بوده است.

بعدها هویت جان جهادی به عنوان محمد اموازی 27 ساله از لندن معرفی شد که در یکی از حملات پهپادی آمریکا در اواخر نوامبر سال گذشته میلادی کشته شد.

در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به اینکه این فیلم ممکن است نشانه‌ای از آغاز کمپین جدید تبلیغاتی داعش به دنبال تصمیم انگلیس برای پیوستن به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در سوریه باشد، ماموران ام‌آی5 شب گذشته تلاش کردند تا هویت این تروریست جدید را کشف کنند.

یکی از منابع در وزارت امورخارجه انگلیس گفت: احتمالا این فیلم تبلیغاتی با هدف منحرف کردن توجهات از شکست‌های نظامی اخیر داعش در عراق و ناتوانی‌اش در مراقبت از غیرنظامیان در مناطق تحت کنترلش منتشر شده است.

این جان جهادی جدید با لهجه انگلیسی خود ضمن اشاره به سربازانی که حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند، تونی بلر و گوردون براون، نخست وزیرهای سابق انگلیس را به خاطر استفاده از نیروهای انگلیسی در عراق و افغانستان متکبر و احمق تلقی کرد.

انتهای پیام

کد N1092496

وبگردی