آفتاب
عبدالله عبدالله به تهران آمد/

استقبال رسمی جهانگیری از رییس اجرایی دولت افغانستان

استقبال رسمی جهانگیری از رییس اجرایی دولت افغانستان

مراسم استقبال رسمی معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران از رییس اجرایی دولت افغانستان دقایقی پیش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری عصر امروز (دوشنبه) در مجموعه ی سعدآباد تهران، از عبداله عبداله رییس اجرایی دولت افغانستان به طور رسمی استقبال کرد.

در این مراسم سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان نواخته شد و سپس دکتر جهانگیری و عبداله عبداله از یگان احترام بازدید کرده و هیات های عالی رتبه ی دو کشور را به یکدیگر معرفی کردند.

معاون اول رییس جمهور کشورمان تا دقایقی دیگر قرار است با رییس اجرایی دولت افغانستان مذاکرات خصوصی خود را درباره ی موضوعات مورد علاقه ی طرفین از جمله راه های توسعه ی همکاری های دو جانبه و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی آغاز کند.

پس از دیدار جهانگیری و عبداله عبداله، مذاکرات مشترک هیات های عالی رتبه ی دو کشور با حضور معاون اول رییس جمهور کشورمان و رییس اجرایی دولت افغانستان برگزار خواهد شد.

به گزارش مهر، عبدالله عبدالله رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان، بنا بر دعوت اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ایران، ظهر امروز در راس یک هیات عالی رتبه وارد تهران شد.

گفتنی است؛ عبدالله در این سفر سه روزه ضمن ملاقات با مقامات جمهوری اسلامی ایران و گفتگو درباره موضوعات دوجانبه و منطقه ای، جهت بازدید از ظرفیت‌های ترانزیتی بندر چابهار و در راستای توافقات صورت گرفته بین ایران و افغانستان در این خصوص، به این بندر سفر خواهند کرد.

همچنین در نظر است در این سفر سه سند همکاری در زمینه گردشگری، ورزش و جوانان و فرهنگی امضاء شود و در پایان سفر بیانیه مشترکی صادر شود.

کد N1092486

وبگردی