آفتاب
در خبرگزاری مهر:

کمیته تخصصی مردمی صیانت از حقوق هسته‌ای اعلام موجودیت کرد

کمیته تخصصی مردمی صیانت از حقوق هسته‌ای اعلام موجودیت کرد

کمیته تخصصی مردمی صیانت از حقوق هسته ای با حضور اساتید دانشگاه در خبرگزاری مهر اعلام موجودیت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته تخصصی مردمی صیانت از حقوق هسته ای بعد از ظهر امروز با حضور برخی اعضای این کمیته در خبرگزاری مهر اعلام موجودیت رسمی کرد.

بر این اساس، مسعود اخوان‌فرد، دبیر کمیته تخصصی مردمی صیانت از حقوق هسته ای با اشاره به اینکه در جریان نخستین نشست کمیته با حضور اساتید و صاحبنظران آغاز به کار این کمیته را اعلام می کنیم، گفت: این کمیته بر اساس فرمایشات امام امت(ره) که تاکید بر حضور مردم بر تمام صحنه ها داشتند، تشکیل شده است.

وی افزود: بر اساس اصل هشتم قانون اساسی که به نظارت همگانی تاکید می شود جمعی از اساتید دانشگاه های تهران، شریف، علامه طباطبایی و امام صادق(ع) در این کمیته مطالبه کننده و بررسی کننده حقوق مردم در صیانت از مسئله هسته ای هستند.

اخوان‌فرد با اشاره به اینکه کمیته تخصصی مردمی صیانت از حقوق هسته ای در چهار حوزه تخصصی فعالیت می کند، خاطرنشان کرد: حوزه اقتصادی با حضور چهره هایی همچون محمد خوش چهره و حجت الله  عبدالملکی، حوزه فنی و مهندسی با حضور حسین آب‌نیکی از متخصصان عرصه فناوری، حوزه سیاسی با حضور چهره هایی همچون فؤاد ایزدی و مهدی محمدی و در حوزه حقوق بین‌الملل با حضور چهره هایی همچون فضل الله موسوی و توکل حبیب زاده به بررسی ابعاد مختلف پرونده هسته ای ایران می پردازد.

دبیر کمیته تخصصی مردمی صیانت از حقوق هسته ای توضیح داد: این کمیته به عنوان دیده‌بان تخصصی و آگاه مسائل مرتبط با اصول هسته ای در دوران مذاکرات و در شرایط فعلی یعنی پسابرجام به طور ریزبینانه را بررسی می کند.

اخوان‌فرد با اشاره به اینکه دبیرخانه ای برای این کمیته پیش بینی و ارتباطات مختلفی در چارچوب آن برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: حضور مستمر و ارائه گزارشات علمی و تخصصی به ملت ایران از جمله اهداف این کمیته است.

کد N1092462

وبگردی