آفتاب

نیکزاد: کاندیدا نیستم/ احمدی‌نژاد لیست انتخاباتی نمی‌دهد و وزرایش برای نامزدی با او مشورت نکردند

نیکزاد: کاندیدا نیستم/ احمدی‌نژاد لیست انتخاباتی نمی‌دهد و وزرایش برای نامزدی با او مشورت نکردند

وزیر مسکن دولت دهم که نامش در فهرست ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس نهم از حوزه رباط کریم آمده بود، اعلام کرد که این خبر صحت ندارد و او اصلا ثبت نام نکرده است.

علي نيک زاد در گفت و گو با خبرآنلاين، با بيان اينکه برادرش «اکبر نيک‌زاد» از حوزه انتخابيه اردبيل و نير و نمين براي حضور در انتخابات مجلس دهم نامزد شده است، در پاسخ به اينکه چرا او در همراهي با  ديگر وزراي دولت احمدي​نژاد همچون آقايان کاظمي، حاجي بابايي، .....در اين انتخابات نامزد نشده است؟، با خنده گفت: اگر همه وزراي آقاي احمدي نژاد، بخواهند واليبال بازي کنند، من هم بايد بروم!

وي همچنين در پاسخ به اينکه چرا بعد از گذشت دو هفته از انتشار اين خبر، در آستانه اعلام نظر هيات‌هاي اجرايي درباره صلاحيت ثبت نام کنندگان تصميم به تکذيب خبر اعلام نامزدي‌تان گرفتيد؟، گفت: در اين مدت خيلي ها براي کمک به من در اين انتخابات تماس گرفتند و من ناگزير بودم به تک تک آنها اعلام کنم که نامزد نشده ام. براي اينکه دوستان بيش از اين به زحمت نيفتند، تصميم گرفتم رسما اعلام کنم که نامزد انتخابات مجلس نشده ام.

نيکزاد در واکنش به اعلام کانديداتوري همکارانش در کابينه محمود احمدي‌نژاد براي حضور در انتخابات آتي مجلس، اظهار داشت: هر کسي چه مسئوليت داشته و چه نداشته، از حق اجتماعي ثبت نام در انتخابات برخوردار است و من هم برايشان آرزوي توفيق دارم تا در سنگر انقلاب بتوانند به مردم خدمت کرده و هم تنور انتخابت را گرم کنند و هم زمينه ساز مشارکت حداکثري مردم شوند. از اين منظر حضور همه نامزدها، چه دوستانمان در جبهه اصولگرايي، چه وزراي سابق و ساير اضلاع اصولگرايان و چه حتي اعضاي جبهه اصلاحات در انتخابات مجلس حتما خير است. براي همه کساني که با نيت خدمت به مردم در اين انتخابات حضور يافته اند، آرزوي موفقيت مي کنم. انشالله اجرشان محفوظ باشد.

او که مي گفت وزراي دولت احمدي نژاد افراد کارآمد و صاحب نظري بوده و هستند، در پاسخ به اينکه چرا تمامي آنها پس از ثبت نام در انتخابات مجلس، از احمدي نژاد اعلام برائت کرده‌اند؟، گفت: خودشان بايد به اين سوال پاسخ بدهند. اما چون دکتر احمدي نژاد به صراحت از مدت ها قبل اعلام کرده و در عمل هم ثابت کرد که هيچ ورودي در انتخابات نمي کند، آنها چنين حرفي زده اند.

وزير مسکن دولت احمدي‌نژاد با بيان اينکه رئيس سابق دولت پيش از اين تاکيد کرده بود که براي نامزدي در انتخابات مجلس، نه کسي را معرفي و نه ليستي ارائه مي دهد، ادامه داد: تصورم اين است که خبرنگاران از وزراي ايشان که نامزد انتخابات مجلس شده‌اند، پرسيده‌اند که شما از جانب چه گروهي ثبت نام کرده ايد و آيا با مشورت و حمايت آقاي احمدي‌نژاد آمده ايد؟ آنها هم گفته‌اند که نه ما از طرف جبهه اصولگرايان آمده ايم. چون هيچ يک از آنها هماهنگي‌اي با آقاي احمدي نژاد نداشته‌اند و قرار هم نيست که کسي اين کار را بکند.

نيکزاد در پاسخ به اينکه آيا ممکن است احمدي​نژاد به جاي ارائه فهرست، از يک ليست انتخاباتي حمايت کند؟، گفت: در آينده ممکن است هر اتفاقي بيفتد. ايشان که از من که اجازه نمي گيرد و با من هماهنگ نمي کند. من هم سخنگوي ايشان نيستم. ايشان تا کنون نظرشان اين بوده که نمي خواهند ليستي از سوي ايشان در انتخابات دهم ارائه شود. بارها هم گفته است که ليستي نمي دهد و از کسي حمايت نمي کند. اگرچه برخي رسانه ها از فراخوان استاني آقاي احمدي نژاد خبر مي دادند و گمانه زني مي کردند که او در اين انتخابات نقش آفرين خواهد بود، اما مشخص شد که ليستي به نام نامزدهاي مورد حمايت دولت نهم و دهم ارائه نشد و فقط ليست جبهه اصولگرايي مطرح است و دوستان ما در اين جبهه فعال خواهند بود. برخي از دوستان ما که در دولت قبل فرماندار و استاندار و وزير بودند، نامزد شدند اما همگي ذيل جبهه اصولگرايي هستند و پرچمي را به نام دولت آقاي احمدي نژاد بلند نکرده‌اند.

او که در جلسات شوراي همگرايي اصولگرايان به رياست حجت الاسلام تقوي شرکت مي کند، در پاسخ به اينکه اگر اسامي وزراي احمدي نژاد در ليست نهايي اصولگرايان قرار نگيرد، انصراف مي دهند يا به شکل مستقل همچنان در اين عرصه حضور مي يابند؟، گفت:  اگر من ثبت نام کرده بودم، چنانچه در ليست نهايي قرار نمي گرفتم، حتي اگر راي هم داشتم، از نظر جمع تبعيت مي کردم و کنار مي کشيدم. تا جايي که من دوستان را مي شناسم، حتي بزرگان عضو احزاب اصولگرا هم همين را گفته​اند. ديگر دوستان هم که نيتشان خدمت است و نه قدرت، فکر مي‌کنم بهتر است از نظر جمعي اصولگرايان تبعيت کنند.

2727

 

 

کد N1092449

وبگردی