آفتاب

لهستان برای پذیرش طرح مهاجرتی انگلیس شرط تعیین کرد

لهستان برای پذیرش طرح مهاجرتی انگلیس شرط تعیین کرد

دولت ورشو اعلام کرد که اگر انگلستان با افزایش نیروهای ناتو در لهستان موافقت کند، این کشور هم با خواست لندن به کاهش مزایای رفاهی مهاجران موافقت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، لهستان که تا چندی پیش به شدت از مواضع «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان در قبال مهاجران انتقاد می کرد، اعلام کرده که با قول مساعد لندن به رعایت برخی شروط، از مواضع پیشین خود عقب نشینی خواهد کرد.

لازم به ذکر است که کامرون تداوم حضور انگلستان در اتحادیه اروپا را به ایجاد اصلاحات در ساختار این اتحادیه منوط کرده است. از جمله موارد درخواستی کامرون تصویب منع برخورداری مهاجرین از مزایای رفاهی به فاصله چهار سال پس از ورود آنها به انگلستان را می توان برشمرد که با مخالفت شدید کشورهای اروپایی مواجه شده است.

با این حال، «ویتولد واسژیکوفسکی» وزیر امور خارجه لهستان می گوید در صورتی که کامرون از تقویت نیروهای ناتو در لهستان حمایت کند، دولت ورشو هم چشم خود را به روی این درخواست نامعقول لندن خواهد بست.

ورشو  قرار است در ماه جولای سال میلادی جاری (۲۰۱۷) میزبان نشست ناتو باشد و سعی می کند تا نظر مساعد کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی را برای اتخاذ تدابیر امنیتی بیشتر در لهستان جلب کند. بهانه لهستان برای درخواست افزایش تجهیزات نظامی و نیروهای ناتو، مواجهه با تهدید های احتمالی روسیه عنوان می شود.

واسژیکوفسکی در این باره مدعی شد: لهستان همچنان خود را یک عضو درجه دو ناتو محسوب می کند چرا که در اروپای شرقی شاهد هیچ نیروی نظامی یا تاسیسات دفاعی مؤثری نیستیم و همین خلاء به روسیه مجال نقش آفرینی می دهد.

وی ادامه داد: با این حال انگلستان می تواند از مواضع ما مبنی بر لزوم افزایش نیروهای ناتو در لهستان دفاع کند.

لهستان در سال ۲۰۱۴ نیز از ناتو خواسته بود تا دو تیپ نظامی که هر کدام بین سه تا پنج هزار سرباز دارند، به این کشور اعزام کند- اقدامی که با مخالفت اولیه ناتو مواجه شد حال آنکه در حال حاضر شاهد چرخش نیروهای این پیمان در منطقه بالتیک و اروپای شرقی هستیم.

کد N1092406

وبگردی