آفتاب

همکاری شرکت‌های چینی برای ارتقای راکتور هوالانگ

همکاری شرکت‌های چینی برای ارتقای راکتور هوالانگ

دو شرکت چینی توافق کردند که در راستای ارتقاء و بهبود طراحی راکتور هسته‌ای نسل سوم هوالانگ و افزایش صادرات آن با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیر، دو شرکت هسته‌ای گروه انرژی هسته‌ای گواندانگ (CGN) و شرکت ملی هسته‌ای چین (CNNC) به طور مشترک اعلام کردند که قصد توسعه فن‌آوری طراحی راکتور هسته‌ای هوالانگ را در راستای افزایش صادرات آن دارند.

ارزش این قرارداد همکاری میان دو شرکت حدود 77 میلیون دلار است. دو شرکت کار تحقیق و توسعه راکتور هسته‌ای "هوالانگ 1" را در سال 2013 و هم‌چنین ساخت نمونه اولیه این راکتور را از ماه می امسال در سایت هسته‌ای فوکینگ آغاز کردند.

دو طرف توافق کرده‌اند که در راستای توسعه استراتژی هسته‌ای چین از طریق ارتقاء و بهبود طراحی و کارآمدی راکتور هوالانگ دولت چین در 16 دسامبر طرح ساخت دو راکتور هسته‌ای هوالانگ به عنوان واحدهای 3 و 4 نیروگاه هسته‌ای فانگ‌چنگانگ در ایالت گوانگشی را تصویب کرد. 61 درصد از این واحدها متعلق به شرکت هسته‌ای گواندانگ و 39 درصد آن متعلق به گروه سرمایه‌گذاری گوانگشی خواهد بود.

قرار است نیروگاه هسته‌ای فانگ‌چنگانگ شامل 6 راکتور هسته‌ای باشد، راکتورهای واحد 1 و 2 هر دو از نوع CPR-1000 هستند، راکتورهای 3 و 4 نیز قرار است از نوع هوالانگ باشند. هم‌چنین بنابر برنامه اعلام شده واحدهای 5 و 6 از نوع راکتورهای AP-1000 ساخت شرکت هسته‌ای وستینگ هاوس آمریکا خواهد بود.

انتهای پیام

کد N1092108

وبگردی