آفتاب
سید مهدی هاشمی:

از قطع روابط دیپلماتیک، عربستان متضرر می‌شود

از قطع روابط دیپلماتیک، عربستان متضرر می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که از قطع روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، این عربستان است که متضرر خواهد شد گفت: ما باید پاسخ قاطع و جدی به نوع برخورد و ادبیاتی که عربستان دارد بدهیم.

سید مهدی هاشمی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: متاسفم از این که حاکمان سعودی از زمانی که روی کار آمده‌اند روز به روز این کشور را به پرتگاه و سقوط پیش برده‌اند و این ناپختگی، بی تدبیری و ضعف مدیریتی که به وجود آمده چه در بحث اداره امور داخلی کشور و حج و چه در بروز جنگ یمن و یا در روابط بین‌الملل با کشورهای منطقه کاملا مشهود است.

این نماینده اصولگرای مجلس تصریح کرد: متاسفم از این جهت که دستگاههای دیپلماسی و مقامات مسئول در سازمان ملل به این جنایات و بی تدبیری‌ها که موجب خواهد شد منطقه دچار چالش و آشوب شود، بی توجه هستند در حالی که در آینده نزدیک مشکلات جدی‌تری خواهیم داشت که دامن‌گیر همه کشورها می‌شود، نمونه‌ای از مساله تروریسم را در موضوع داعش و جنگ با یمن شاهد هستیم.

وی افزود: از طرف دیگر انتظار داشتیم که مسئولین ارشد اجرایی کشور خصوصا در دستگاه دیپلماسی با این موضوع جدی تر برخورد می‌کردند. البته الان هم دیر نشده است، می‌توان به صورت مستقیم از طریق کشورهای منطقه و یا سازمان ملل مساله را پی‌گیری کرد و از التهابات و بحران‌های جدیدی که ممکن است به وجود آید پیشگیری شود.

هاشمی با تاکید بر این که باید پاسخ قاطع و جدی به این نوع برخوردها داده شود، گفت: هرچند که در سطح بین‌الملل همان طور که آمریکا محکوم شد برای این که شروع کننده قطع رابطه با ایران بود، به همین نحو عربستان هم محکوم خواهد شد، اما بدانند هر چند که شروع کننده آنها بودند ولی خاتمه دهنده آنها نخواهد بود و از این موضوع به شدت متضرر خواهند شد.

انتهای پیام

کد N1091945

وبگردی