آفتاب
ابوترابی‌فرد:

برادران و خواهران عربستانی حکومت مردمی را روی کار خواهند آورد

برادران و خواهران عربستانی حکومت مردمی را روی کار خواهند آورد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا برادران و خواهران عربستانی ریشه رژیم بنیانگذاری شده در خون را از جا خواهند کرد و حکومت مردمی را در عربستان روی کار خواهند آورد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد در مراسم گرامیداشت شهادت آیت الله شیخ نمر باقر النمر که در بازار تهران برگزار شد با تبریک و تسلیت شهادت این روحانی برجسته و مجاهد انقلابی گفت: اسلام در مقطعی استثنایی از تاریخ سیاسی خود قرار دارد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار بعد از حکومت امیر المومنین (ع) و در تاریخ چند هزار ساله ایران شاهد شکل گیری نظام سیاسی بر اساس آموزه‌های قرآن با محوریت یک فقیه عادل، هوشمند، سیاستمدار، بصیر و تربیت یافته در مکتب قرآن و عترت قرار داریم؛ این رویداد کوچکی نیست آن هم در عصر تسلط جهانخواران و مزدوران وابسته به آنهاست.

وی افزود: بر اساس این گام تعیین کننده، در منطقه‌ای که به دست حاکمان مزدور بیگانه اداره می‌شود قطعه ای به نام فلسطین را انتخاب کردند و یک نظام جعلی صهیونیستی را در خون‌های شهدای فلسطینی مسلط کردند و حاکمان استعمارگر در برابر جنایت ها و خونریزی های صهیونیست خونخوار سکوت کردند.

وی ادامه داد: استکبارگران و مزدوران منطقه‌ای آنان با حداقل هزینه اقتصادی پنج میلیون انسان را آواره و هزاران زن، مرد، کودک، پیر و جوان را تحت بدترین فشارها قرار دادند. در جنگ شش روزه اسرائیل با مصر، اردن،‌سوریه و لبنان نیز به تمام اهداف پیش‌بینی شده رسیدند و در جنگی دیگر بخش‌های وسیعتری از سرزمین فلسطین را اشغال و بر بیت المقدس مسلط شدند و بعد با پذیرش آتش بس صهیونیست‌های متجاوز بر بلندی های جولان و بخش وسیعی از سرزمین فلسطین مستقر شدند. حال این شرایط را با شرایط فعلی مقایسه کنید.

نماینده مردم تهران ادامه داد: عراق بعد از صد هزار کشته، مجروح و بیمار روانی و یک تریلیون دلار خسارت به اولین متحد ایران در منطقه مبدل شده است. لبنان نیز که درگیر جنگ‌های 22 روزه،‌33 روزه و سایر جنگ‌ها شد امروز به نماد مقاومت جهان عرب و مقاومت اسلامی در پرچمداری مبارزه با استکبار مبدل شده است.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: در یمن که روزگاری حکومتش دست نشانده حاکمان سعودی بود امروز فریاد بلند و عزتمندانه ملت این کشور در برابر مزدوران منطقه ای آمریکا و البته در کنار انقلاب اسلامی قرار دارد. حدود یک سال از اشغال یمن توسط آل سعود و بمباران شبانه روزی مردم این کشور می‌گذرد اما هنوز به اهداف پیش‌بینی شده در این وحشیگری نرسیده‌اند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تصور داشتند سوریه را در مدت کوتاهی اشغال و مقاومت را خلع سلاح می‌کنند و نقشه منطقه را تغییر می‌دهند. با طراحی‌های انجام شده سقوط بغداد قطعی بود اما عراق، سوریه و لبنان توسط مردم این کشورها امروز از دست تکفیری‌ها باز ستانده شده است.

وی با اشاره به نقش معنوی جمهوری اسلامی ایران در پیروزی مردم در کشورهای اسلامی گفت:‌ اگر آمریکا قبل از انقلاب برای منطقه تصمیم می‌گرفت نیاز به لشکرکشی و هزینه‌های سنگین نداشت و تصمیماتش بلافاصله اجرا می‌شد. اما امروز از همه توان خود برای سرنگون کردن دولت اسد در سوریه استفاده می‌کنند اما به اذعان رئیس جمهور آمریکا امکان ساقط کردن دولت اسد برایشان مهیا نمی‌شود.

ادامه دارد...

کد N1091940

وبگردی