آفتاب

تاکید مجدد سیسی بر تشکیل نیروی مشترک عربی

تاکید مجدد سیسی بر تشکیل نیروی مشترک عربی

رئیس جمهوری مصر تاکید کرد: نیروی مشترک عربی می‌تواند در تقویت امنیت ملی کشورهای عربی و مقابله با هرگونه خطری که این کشورها را تهدید می‌کند، نقش اساسی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ارم نیوز، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر پس از میزبانی از مرزوق الغانم، رئیس مجلس کویت در مقر اقامت خود در کاخ الاتحادیه، در بیانیه‌ای رسمی با اشاره به وجود ارتباطی تنگاتنگ میان امنیت ملی مصر و امنیت منطقه خلیج فارس، بر لزوم تشکیل نیروی مشترک عربی تاکید کرد.

سیسی در دیدار با الغانم، از نقش انسانی بزرگ شیخ صباح الاحمد جابر الصباح، امیر کویت در منطقه تقدیر کرده و آنان را شایسته تقدیر از سوی سازمان ملل دانست.

رئیس مجلس کویت نیز با تبریک برگزاری انتخابات پارلمانی و نزدیکی تشکیل پارلمان، از تلاش دولت قاهره برای تکمیل نقشه آتی منطقه و نیز پایبندی این دولت به تعهدات خود به مردم در سطوح سیاسی و اقتصادی تقدیر کرد.

رئیس جمهوری مصر با اشاره به اهمیت تقویت بعد پارلمانی در روابط دو جانبه دو کشور، تاکید کرد: مصر به افزایش فعالیت‌های پارلمانی خود در محافل منطقه‌ای و بین‌المللی مانند پارلمان عربی و اتحادیه بین‌المللی پارلمان‌ها توجه بسیاری دارد و در این راستا از موضع‌گیری‌های رئیس مجلس کویت در حمایت از مصر در محافل بین‌المللی تقدیر می‌کند.

الغانم نیز در مقابل از تلاش مصر برای تقویت فعالیت‌های پارلمانی خود در تمامی عرصه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای استقبال و تاکید کرد: کویت تلاش خود را برای عضویت مجدد مصر در اتحادیه بین‌المللی پارلمان‌ها انجام می‌دهد.

در این دیدار راه‌های مقابله با تفکرات افراطی و گسترش تروریسم با کمک آگاهی دهی به مردم، آموزش و فرهنگ سازی و ممانعت از استفاده گروه‌های تروریستی از تکنولوژی‌های جدید از جمله شبکه بین‌المللی اطلاعات بررسی شدند.

رئیس جمهوری مصر با تاکید بر حمایت مصر از دولت کویت در زمینه مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت و ثبات اظهار داشت، مرحله کنونی با چالش‌هایی که دارد نیازمند تلاش مشترک کشورهای عربی برای مقابله با خطرات موجود و تقویت دولت این کشورها است.

سیسی افزود: نیروی مشترک عربی می‌تواند در تقویت امنیت ملی کشورهای عربی و مقابله با هرگونه خطری که این کشورها را تهدید می‌کند نقش اساسی داشته باشد.

رئیس جمهوری مصر در ادامه تاکید کرد، ارتباط تنگاتنگی میان امنیت ملی مصر و امنیت منطقه خلیج فارس وجود دارد.

در این دیدار دو طرف درباره اهمیت حل مشکلات منطقه و درگیری‌ها در برخی کشورهای منطقه در راستای تحقق امنیت و ثبات و حفظ دولت‌ها، حفاظت از سرمایه‌های مردم و پایان شرایط انسانی وخیم در این کشورها به ویژه سوریه به اتفاق نظر رسیدند.

همچنین در این دیدار مصر از افزایش و توسعه سرمایه‌گذاری‌های کویت در این کشور استقبال کرد.

رئیس مجلس کویت نیز با تقدیر از همکاری‌های موجود میان طرف‌های مصری و صندوق‌های مالی کشورهای عربی، از تمایل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای کویت برای مشارکت در پروژه‌های عمرانی در مصر با همکاری صندوق‌های عربی مربوطه سخن گفت.

انتهای پیام

کد N1091814

وبگردی