آفتاب

انتقاد از فضاسازی‌ها برای منتفع شدن از تجمیع بیمه‌ها

انتقاد از فضاسازی‌ها برای منتفع شدن از تجمیع بیمه‌ها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از فضاسازی برخی افراد یا دستگاه‌ها برای منتفع شدن از موضوع تجمیع بیمه‌ها گفت: آقایان می گویند چند صندوق موجود را ادغام کنیم، در حالی که ارزش بیمه‌ریزی و سرمایه ای که ایجاد شده در برخی صندوق‌های بیمه‌ای بالاتر و در صندوق دیگر پایین‌تر است، آقایان پاسخ دهند چه کسی می خواهد تفاوت اینها را محاسبه کند؟

عباس قائدرحمت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید به اینکه اگر در تجمیع صندوق‌ها، الزامات رعایت شود و تمهیدات لازم به نوعی فراهم شود که حقی از کسی که سهم بیشتری دارد، ضایع نشود، کار قابل بررسی است گفت: ما می‌توانیم یک صندوق پایه با حساب و کتاب مشخص داشته باشیم که پایه درمان و بازنشستگی باشد و بقیه صندوق‌ها مکمل آن بشود، بنابر این هر کس می‌خواهد بیشتر خرج کند، مکمل را لحاظ کند.

وی افزود: اگر قرار به ادغام است، باید بالاترین ارزش را لحاظ کنیم و به اعضای دیگر صندوق‌ها بگوییم کسانی که می‌خواهند بیمه خود را تغییر دهند یا عضو صندوق دیگر بشوند، فلان مبلغ را واریز کنند که در این صورت اعضای بیمه پایین تر قطعا ناراضی می‌شوند.

وی با انتقاد از اصرار روی این مساله، به تبعات تصمیمات شتابزده پرداخت و افزود: تقاضا داریم که کار کارشناسی دقیقی انجام شود. رییس مجلس معتقد است سهمی که بیمه ها از دولت و مجلس در لایحه بودجه می گیرند، روز به روز در حال افزایش است و این کار با آرمان ها و اهداف بودجه سازگار نیست، زیرا می‌خواستیم اینها روی پای خودشان بایستند، ولی اکنون وابستگی شان به دولت و بودجه عمومی کشور بیشتر می شود، پس در آینده مشکلات جدی تری را ایجاد خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه رییس مجلس خواسته است بیمه‌ها را خود گردان کنیم تا روی پای خودشان بایستند گفت: اکنون وضعیت بیمه‌ها اینطور نیست و به جز سازمان تامین اجتماعی، بقیه بیمه ها با بحران‌های جدی رو به رو هستند.

وی با تاکید بر اینکه نه تنها سازمان تامین اجتماعی وابستگی ندارد، بلکه از دولت نیز طبکار است تاکید کرد: بقیه صندوق‌ها به دولت وابسته هستند و هر سال از دولت کمک مالی دریافت میکنند؛ دیگر صندوق های بیمه از بودجه عمومی کشور کمک می گیرند و اگر به آنها کمک ندهند، حتما با مشکل مواجه می‌شوند و همان سال اول قطعا متلاشی خواهند شد. لذا باید فکر اساسی به حال اینها بکنیم، اینها باید تعیین تکلیف شوند تا در آینده بحرانشان جدی تر نشود که در این صورت صندوق های بیمه‌ای برای کشور مشکل ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام

کد N1091809

وبگردی