آفتاب

ائتلاف اپوزیسیون رییس مجلس جدید ونزوئلا را انتخاب کرد

ائتلاف اپوزیسیون رییس مجلس جدید ونزوئلا را انتخاب کرد

ائتلاف اپوزیسیون ونزوئلا که پارلمان را در اختیار دارد، "هنری راموس" را به عنوان رییس مجلس ملی این کشور انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، راموس 72 ساله دبیرکل حزب اقدام دموکراتیک نماد سیاست‌هایی در این کشور است که در دوران گذشته توسط هوگو چاوز با مخالفت رو به رو شد.

طرفداران وی اعلام می‌کنند که راموس یک سیاستمدار بسیار با تجربه و باهوش است.

انتخاب رئیس مجلس یک ماه پس از برگزاری انتخابات اخیر انجام می‌گیرد که در آن ائتلاف اپوزیسیون توانست 112 کرسی از مجموع 167 کرسی در مجلس را به خود اختصاص دهد.

به هر حال به نظر می‌رسد که مجلس جدید ونزوئلا شروع پر سر و صدایی فردا (سه شنبه) به هنگام انتخاب رسمی رییس مجلس این کشور داشته باشد.

هفته گذشته چهار نفر از قانون گذارانی که به تازگی انتخاب شدند، از عهده گیری سمت خود منع شدند. سه نفر از آنها از اپوزیسیون کشور بودند.

دادگاه عالی کشور با بررسی شکایت حزب حاکم درباره شش نفر از اپوزیسیون در جریان انتخابات موافقت کرده است.

با این حال خسوس توره‌آلبا، رییس ائتلاف اپوزیسیون این کشور در یک کنفرانس خبری در روز شنبه اعلام کرد: 112 نفری که در انتخابات اخیر توسط مردم انتخاب شده‌اند، برای حضور در مجلس قسم خواهند خورد.

بزرگ ترین چالش پیش روی توره‌آلبا پس از عهده گیری ریاست ائتلاف اپوزیسیون در اواخر سال 2014 نگه داشتن گروههای مخالف در کنار یکدیگر است.

کشمکش‌های درونی میان ائتلاف اپوزیسیون در هفته اخیر افزایش یافته است به گونه‌ای که رهبران احزاب مخالف در میان عموم و آشکارا از یکدیگر انتقاد می‌کنند.

خولیو بورگس، بزرگترین رقیب راموس برای اخذ ریاست مجلس بود. وی رهبری حزب تازه تاسیس "اول عدالت" را برعهده دارد که بیشترین کرسی را در مجلس توانسته است به دست آورد.

به گزارش ایسنا، نامزدهای اپوزیسیون در انتخابات ششم دسامبر مجلس شورای ملی ونزوئلا اکثریت را به دست آوردند و به 16 سال اکثریت چپ گرایان حامی دولت پایان دادند.

ریاست جمهوری مادورو که در سال 2013 بعد از مرگ چاوز آغاز شد، به دلیل کاهش شدید قیمت نفت، دوران دشواری را تجربه می‌کند.

انتهای پیام

کد N1091679

وبگردی