آفتاب
وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش به هیچ وجه از کاندیداها حمایت نمی‌کند

آموزش و پرورش به هیچ وجه از کاندیداها حمایت نمی‌کند

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که آموزش و پرورش نهادی فرا وزارتخانه‌ای و متعلق به همه جامعه است گفت: وظیفه آموزش و پرورش در انتخابات تشویق آحاد مردم برای حضور گسترده در انتخابات و تحقق مشارکت حداکثری مردم دراین فرایند اجتماعی است و آموزش و پرورش به هیچ وجه در هیچ سطحی از کاندیداها حمایت نخواهد کرد.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، علی اصغر فانی در اختتامیه همایش شورای معاونین وزیر و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با تاکید بر بهسازی منابع انسانی، اظهارکرد: در گذشته تعداد قابل توجهی از نیروهای با تجربه که سرمایه‌های ارزشمندی بودند با طرح بازنشستگی پیش از موعد از بدنه آموزش و پرورش خارج شدند و به جای آن فقط در یک مورد 116 هزار نیروی انسانی آموزش ندیده را به صورت یک جا وارد سیستم آموزشی کردند و آثار منفی آن هنوز بر پیکره آموزش و پرورش مشاهده می شود.

وی با بیان این که نیروی آموزش دیده و ماهر شرط اصلی تحول در هر سازمانی است، تصریح کرد: به همین دلیل است که آموزش و پرورش باید برای جبران این گونه تصمیم گیری‌ها با فعال کردن روش‌های مختلف مانند برگزاری دوره‌های ضمن خدمت، تقویت گروه‌های آموزشی و تجهیز کارگاه های مهارتی در صدد رفع این نقیصه مهم برآمده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اهمیت طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر خاطر نشان کرد: طرح شهاب سال گذشته در یک منطقه از هر استان برای دانش آموزان کلاس چهارم اجرا شد و امسال دردو منطقه از هراستان و در بین پایه های چهارم و پنجم ادامه می یابد که اگر با دقت و نظارت صورت بگیرد می توان به آثار و برکات این طرح امیدوار بود.

مدیریت یک پارچه پیش دبستانی‌ها

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان این که در این دولت اتفاق بزرگی برای مدیریت یک پارچه پیش دبستانی‌ها رخ داده است، افزود: باید در بحث پیش دبستانی‌ها توجه به گسترش پیش دبستانی در مناطق دوزبانه ومحروم جدی تر باشد.

فانی انسداد مبادی بیسوادی را یک ضرورت قلمداد کرد و افزود: درسال گذشته آموزش و پرورش کار دشوار ثبت نام خانه به خانه را به صورت جدی برای شناسایی بی سوادان انجام داده است و انسداد بیسوادی بدون تردید بخشی از توسعه عدالت آموزشی است.

گسترش پژوهش سراها

فانی با تاکید بر تجهیز و گسترش مراکزپژوهشی ازجمله پژوهش سراها ی دانش آموزی گفت : هدف گذاری آموزش و پرورش تا آخر دولت یازدهم ایجاد حداقل یک پژوهش سرا برای هر منطقه آموزشی است و از آن جا که اعتقاد داریم پژوهش سراها محل تربیت دانشمندان آینده کشور است باید توسعه پژوهش سرا ها را با جدیت ادامه داد.

گروهای آموزشی بازوی قوی آموزش و پرورش

فانی گروه های آموزشی را بازوی آموزش و پرورش عنوان کرد وگفت : باید برای بازدیدهای تخصصی از کلاس های درس و مدارس وارائه آموزش ها ی لازم به معلمان از گروه های آموزشی کمک گرفت و بدون تردید این بازدید ها می توانند به ارتقاء آموزش و پرورش کمک شایانی کند.

هدایت تحصیلی مهمترین برنامه سال تحصیلی جدید

وزیر آموزش وپرورش هدایت تحصیلی دانش آموزان را یکی از مهمترین برنامه‌های سال تحصیلی آینده عنوان کرد و ادامه داد: توزیع متوازن رشته‌های تحصیلی برای دانش آموزان متوسطه در گرو دقت و توجه مشاوران به اهمیت هدایت تحصیلی است و این امر یکی از اولویتهای اصلی آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده می باشد.

مدیریت آموزشگاهی

فانی با بیان این که می توان آموزش و پرورش با همین وضعیت موجود ارتقا داد عنوان کرد: اجرای سیاست ارتقای مدیریت آموزشگاهی و انتخاب مدیران توانمند و کارآمد و همچنین ارزیابی از عملکرد آنان می توان آموزش و پرورش موجود را ارتقاء داد به همین دلیل باید سال آینده مدیریت آموزشگاهی با رویکرد مدرسه محوری استقرار یابد.

چابکسازی آموزش و پرورش با طرح خرید خدمات آموزشی

عضو کابیته تدبیر وامید طرح خرید خدمات آموزشی را از دیگر ظرفیت های موجود برای چابک سازی و سبکبالی آموزش و پرورش دانست و گفت: امید است با استفاده از تجربیات گذشته و رفع نواقص آن ، این طرح در سال تحصیلی آینده نیز بتواند بخش بزرگی از مشکلات آموزش و پرورش را برطرف سازد.

فانی رشد سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی در دوسال گذشته را مناسب عنوان کرد و افزود: دقت در تعمیر و نگه داشت فضاهای آموزشی زمینه ساز صرفه جویی و بهره وری مطلوب از منابع موجود محسوب می شود.

وزیرآموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان را یک نهاد استراتژیک برای آموزش و پرورش خواند و گفت: کمک به این دانشگاه یک ضرورت است و همه بخش ها باید به این دانشگاه کمک کنند.

فانی مبنای تدوین برنامه ششم توسعه را اجرای سند تحول بنیادین عنوان کرد و افزود: هر برنامه‌ای در آموزش و پرورش قرار است رخ دهد باید یک هم بستگی با سند تحول بنیادین داشته باشد و بحث جامعه پذیری سند تحول به عنوان یک موضوع مهم به منظور آشنایی بدنه آموزش و پرورش مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N1091670

وبگردی