آفتاب
دادستان تهران:

سرپرستان دادسراها نظارت بیشتری بر قرارهای بازداشت موقت اعمال کنند

سرپرستان دادسراها نظارت بیشتری بر قرارهای بازداشت موقت اعمال کنند

جلسه دادستانی تهران با موضوع کاهش جمعیت کیفری، با حضور سرپرستان دوایر نظارت بر زندان و برخی معاونان دادستان تهران به ریاست جعفری دولت‌آبادی برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر جعفری دولت‌آبادی با محکوم کردن اقدام اخیر عربستان در به شهادت رساندن «شیخ نمر» گفت: این اقدام ضد موازین اسلامی است و انتظار می‌رفت دولت عربستان از فاجعه منا درس عبرت گرفته و رفتارهای خود را تغییر دهد.

وی افزود: اقدام دولت عربستان، وارد کردن زخمی بر زخم‌های جهان اسلام بود.

دادستان تهران همچنین با اشاره به تعرض عده‌ای به سفارت عربستان در تهران گفت: هرگونه اقدام برخلاف قانون محکوم است.

جعفری دولت‌آبادی در ادامه به راهکارهای کاهش جمعیت زندان‌ها اشاره کرد و افزود: مشکلات اصلی در این زمینه به اختلاف رویه‌ دادسراها برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه یکی از رویه های اختلافی، اعطای مرخصی به زندانیانی است که به حبس ابد محکوم شده‌اند به گونه‌ای که از حیث میزان تحمل حبس توسط محکوم یا میزان وثیقه تودیعی تبعیض هایی وجود دارد، پیشنهاد کرد برای رفع برخی رویه‌های اختلافاتی، شیوه نامه‌ای تهیه تا قضات ناظر بر زندان‌ها طبق آن اقدام کنند.

جعفری دولت‌آبادی در مورد اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط گفت: باید طبق قانون جدید آیین دادرسی کیفری عمل کرد و از سخت‌گیری‌های بدون جهت جلوگیری شود.

وی توصیه کرد: سرپرستان نواحی دادسرا نظارت بیشتر را بر قرارهای بازداشت موقت اعمال کنند.

وی همچنین بر ضرورت بازدید مستمر معاونین دادستان، سرپرستان نواحی دادسرا و قضات ناظر زندان و قضات دادسرای تهران از زندان‌ها تاکید کرد.

لازم به ذکر است در این جلسه راهکارهای کاهش جمعیت زندانیان شامل متهمان و محکومان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N1091624

وبگردی