آفتاب

وزارت خارجه عراق اعدام شیخ نمر را محکوم کرد

وزارت خارجه عراق اعدام شیخ نمر را محکوم کرد

وزارت خارجه عراق ضمن محکومیت اعدام ظالمانه شیخ نمر باقر النمر، اعدام وی را به نفع ثبات در منطقه ندانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه، وزارت خارجه عراق اعدام ظالمانه شیخ نمر باقر النمر روحانی مبارز شیعه عربستانی را محکوم کرد.

وزارت خارجه عراق با اعلام اینکه اتهام تروریسم منتسب به شیخ نمر باید متوجه عناصر گروهک تروریستی داعش شود نه مخالفانی که مخالفت خود را با ابراز عقیده و بیان اعلام می کنند، اعدام وی را به نفع ثبات در منطقه ندانست.

«احمد جمال» سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت: وزارت خارجه عراق اعدام ظالمانه شیخ نمر باقر النمر را محکوم می کند. آزادی بیان و حقوق بشر باید مورد احترام قرار گیرد و اعدام شیخ نمر نقض این حقوق بشمار می رود.

وی افزود: ما ضمن محکومیت این اقدام اعلام می کنیم که اتهامات تروریستی که شیخ نمر بخاطر آن اعدام گردید باید متوجه عناصر تروریستی و جنایتکار داعش و دیگر گروه های تروریستی شود نه مخالفانی که مخالفت خود را با ابراز نظر و عقیده بیان می کنند و گویای اراده ملت ها هستند.

«احمد جمال» گفت: اعدام یک روحانی مبارز که به صورت مسالمت آمیز فعالیت می کرد و چشم پوشی از بسیاری از روحانیان که ده ها فتوای تکفیر، قتل و کشتار را صادر نموده و حامی مالی و تسلیحاتی تروریست ها هستند تبعیض فرقه ای آشکار است که به نفع ثبات منطقه و صلح و آرامش بین ملت های آن نخواهد بود.

لازم به ذکر است که وزارت کشور عربستان روز گذشته (شنبه) از اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر و ۴۶ نفر دیگر خبر داد.

کد N1091041

وبگردی