آفتاب

اقدام چین در راستای حاکمیت داخلی این کشور بوده است

اقدام چین در راستای حاکمیت داخلی این کشور بوده است

چین اعتراض تایوان به پرواز آزمایشی یک فروند هواپیمای غیرنظامی این کشور بر فراز یکی از جزایر مورد مناقشه در دریای چین جنوبی را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه چین امروز با انتشار بیانیه ای در این باره اعلام کرد: چین پرواز آزمایشی یک فروند هواپیمای غیرنظامی را با هدف آزمایش استانداردهای دستگاه های نصب شده در آن را به انجام رسانده است.

در این بیانیه آمده است: این اقدام کاملاً در راستای حاکمیت کشور چین به انجام رسیده و این حق پکن است تا در آب های نزدیک به جزایر سرزمینی متعلق به خود به اینگونه پروازها مبادرت نماید.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: دولت چین بر این اساس اتهامات بی اساس مطرح شده از سوی تایوان را نمی پذیرد.

دولت ویتنام پیشتر در بیانیه ای چین را به نقض حاکمیت ملی این کشور متهم کرد و مدعی شده بود: فرود هواپیمای چینی در فرودگاهی در منطقه مورد مناقشه دو کشور در دریای چین جنوبی بر خلاف معاهده دو کشور بوده است.

در بیانیه وزارت خارجه ویتنام ادعا شده است فرود هواپیمای چینی در مجمع الجزایر اسپراتلی نقض حاکمیت ملی ویتنام محسوب می شود و باید از سوی مقامات بین المللی بررسی شود.

سال گذشته چین پایگاه هوایی در جزایر دریای چین جنوبی احداث کرد که گفته می شود اکثر نیروهای نظامی چین در این دریا را در خود جای خواهد داد.

چین سالهاست که ادعای مالکیت جزایر دریای چین جنوبی را دارد و این در حالی است که کشورهای آسیای جنوب شرقی نیز مالکیت این جزایر را مدعی هستند.

کد N1091028

وبگردی