آفتاب

درگیری‌های جدید در پایگاه هوایی هند در مرز پاکستان

درگیری‌های جدید در پایگاه هوایی هند در مرز پاکستان

پلیس هند اعلام کرد، امروز (یکشنبه) مجددا دو شبه نظامی در پایگاه نیروی هوایی این کشور در منطقه پاتانکوت در نزدیکی مرز پاکستان حمله جدیدی را ترتیب دادند و تبادل آتش در این پایگاه هوایی گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس هند اعلام کرد، گمان برده می‌شود همچنان دو شبه نظامی مسلح در پایگاه هوایی پاتانکوت هند که از صبح روز شنبه هفته جاری هدف حمله تروریستی قرار گرفته مخفی شده‌اند. روز شنبه چند فرد مسلح که گزارش شد وابسته به گروه شبه نظامی موسوم به "جیش محمد" بوده‌اند هنگام سحرگاه حمله‌ای را به این پایگاه هوایی مهم واقع در ایالت پنجاب انجام دادند و تا کنون در جریان درگیری‌ها در این پایگاه هوایی هفت سرباز ارتش هند و شش شبه‌نظامی مسلح کشته شدند.

کانوار ویجای پارتاپ سینگ، رئیس پلیس منطقه پاتانکوت به خبرگزاری فرانسه گفت: ما به این باور رسیدیم که یک یا دو تروریست در داخل این پایگاه هوایی مخفی هستند و آنها بی‌وقفه به تبادل آتش پرداختند.

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه در نزدیکی این پایگاه نیز شاهد تبادل آتش در داخل این پایگاه بوده است. یک مقام دیگر پلیس که نام خود را فاش نساخت نیز گفت، سربازان ارتش هند دست به یک عملیات پاکسازی مواد منفجره در پایگاه هوایی پاتانکوت زدند و در جریان این عملیات هدف حمله‌ای جدید قرار گرفتند.

براساس این گزارش، اوایل صبح امروز صدای انفجارهای بلند در این پایگاه هوایی که شدیدا محافظت می‌شود، به گوش رسیده اما مشخص نیست که این انفجارها در اثر حمله اتفاق افتادند و یا حاصل انفجارهای کنترل شده بوده‌اند.

یک منبع خبری در وزارت کشور هند به رویترز گزارش داد، یکی از مردان مسلحی که در حملات امروز در این پایگاه شرکت داشته در عملیات پاکسازی کشته شده و تاکنون تعداد شبه نظامیان کشته شده به دست نیروهای امنیتی هند در این پایگاه به شش تن رسیده است. وی همچنین وعده داد که به زودی آخرین شبه نظامی نیز کشته شده و احتمالا عملیات پاکسازی تا پیش از نیمه شب تکمیل شده و این پایگاه ایمن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1091007

وبگردی