آفتاب

اولین اجلاس نماز در البرز برگزار می‌شود

اولین اجلاس نماز در البرز برگزار می‌شود

مسئول ستاد اقامه نماز استان البرز از برگزاری اولین اجلاس استانی نماز همزمان با استان‌های سراسر کشور چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه البرز، سید اکبر موسوی در نشست خبری با بیان اینکه هر ساله یک اجلاس کشوری در مورد نماز به میزبانی یکی از استان‌ها برگزار می‌شود، گفت: از امسال تصمیم بر این شد تا قبل از اجلاس سراسری، هر استان یک اجلاس داخلی نیز برگزار کند.

وی افزود: اجلاس کشوری امسال بیست و چهارمین اجلاسی است که در مورد نماز و به میزبانی استان قزوین برگزار می‌شود، استان البرز نیز از هم اکنون در تلاش است تا میزبانی اجلاس بیست و پنجم سراسری نماز را کسب کند.

موسوی ضمن اشاره به اینکه اجلاس سراسری نماز با حضور رئیس جمهور، چند تن از وزرا و با قرائت پیام رهبری برگزار می‌شود، گفت: این اجلاس پس از کنگره سالانه حج تنها اجلاسی است که پیام رهبری در آن قرائت می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز به توضیحاتی در خصوص اجلاس استانی نماز پرداخت و گفت: از آنجایی که اجلاس سراسری نماز هر یکسال به میزبانی یک استان برگزار می‌شود و پس از 31 سال میزبانی مجدد به هر استان می‌رسد و همچنین از این جهت که در آن اجلاس فقط از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های کشوری تقدیر می‌شود، اجلاس استانی برای دیده شدن موانع و مشکلات هر استان و همچنین تقدیر از دستگاه‌های برتر استانی در امر نماز برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: اولین اجلاس استانی نماز در استان البرز چهارشنبه هفته جاری(16 دی ماه) از ساعت 9 الی 12 و با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور، استاندار البرز، نماینده ولی فقیه در استان، مدیران کل، فرمانداران، شهرداران، ائمه جمعه و مدیران شهر کرج در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار می‌شود.

موسوی با تاکید بر اینکه این جلسه برای مدیران و مسئولان استانی برگزار می‌شود و حالت کارگاهی دارد، افزود: در این اجلاس سعی می‌شود تا مسائل و مشکلات نماز در مدارس، جاده‌های منتهی به استان، مسکن مهر، سطح شهر، ادارات، کارخانه‌ها و ... مورد بررسی قرار بگیرد.

وی گفت: علاوه بر بررسی مشکلات، از اقشار مختلفی که در بحث نماز نمونه بوده‌اند مانند دانشگاه، مدرسه، مهدکودک، پاساژ، کاسب، ورزشکار، امام جمعه، خبرنگار، خوشنویس، هیات، شاعر مدیر و اداره نمونه و نمازی تقدیر به عمل خواهد آمد.

مسئول ستاد اقامه نماز استان البرز یادآور شد: در استان البرز یک شهید وجود دارد که در وصیت نامه خود آرزوی شهادت هنگام عملیات و در حال نماز را عنوان کرده است و در حال نماز نیز به شهادت رسیده است، از خانواده این شهید نیز به عنوان شهید نمونه و نمازی تقدیر خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: علاوه بر این برنامه‌ها، یک فراخوان مقاله درباره نماز نیز داده شده است که علی‌رغم همزمانی با ایام امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها باز هم استقبال خوبی شده و حدود 40 مقاله به ستاد اقامه نماز استان البرز فرستاده شده است.

وی در پایان گفت: بحث تاسیس مجمع خیرین نمازخانه‌ساز نیز در دستور کار این اجلاس قرار خواهد گرفت زیرا برخی مدارس، شهرک‌ها و راه‌های مواصلاتی در استان نیاز به ساخت نمازخانه دارند.

انتهای پیام

کد N1090871

وبگردی