آفتاب
ولایتی در دیدار هیات علمای یمن:

اعدام شیخ نمر نشانه ناراحتی عربستان از وقایع یمن است

اعدام شیخ نمر نشانه ناراحتی عربستان از وقایع یمن است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه برخی نشانه‌های ناراحتی دولت سعودی از وقایع یمن و تحولات منطقه در اعدام شیخ نمر نمود پیدا کرده است، گفت: قطعاً این اعدام محکوم است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (یکشنبه) در دیدار هیاتی از علمای یمن با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی و مردم ایران نسبت به سرنوشت مردم یمن نگرانی دارند، اظهار کرد: ما مقاومت عادلانه مردم یمن را تحسین می‌کنیم که در برابر ظلم سعودی‌ها که به نمایندگی از آمریکا و صهیونیسم، ملت یمن را سرکوب می‌کنند، ایستاده‌اند.

وی افزود: سعودی‌ها تصور می‌کردند ظرف مدت کوتاهی با بمباران می‌توانند مردم یمن را تسلیم کنند ولی پس از 9 ماه از شروع جنگ، مردم یمن ثابت کردند که شایستگی دارند به عنوان ملت قهرمان جهان عرب و اسلام نامیده شوند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: از مدت‌ها پیش آثار شکست سعودی‌ها در این جبهه مشخص بود و یقین داریم که آنها به لحاظ نظامی، شکست خواهند خورد.

ولایتی تصریح کرد: تدبیر و درایتی که رهبر جنبش عدالتخواه و آزادیخواه یمن آقای عبدالملک الحوثی و تبعیت بسیار محکمی که مردم یمن از وی دارند، در منطقه و جهان اسلام مثال‌زدنی است.

وی گفت: این اتحاد مردم یمن، صرف‌نظر از مذهب آنها شیعه، شافعی، زیدی و صوفی در برابر دشمن به عنوان ید واحده بسیار قابل تقدیر و نمونه‌ای از وحدت اسلامی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در سایه آن رهبری حکیمانه و وحدت ملت یمن کاملاً روشن است که پیروزی از آنِ شماست.

ولایتی با بیان اینکه برخی نشانه‌های ناراحتی دولت سعودی از وقایع یمن و تحولات منطقه در اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان بروز کرده است، گفت: این اقدام هیچ توجیهی ندارد که این فرد روحانی و مجاهد که به مظالم سعودی اعتراض کرده است را اعدام کنند؛ بدون تردید این اعدام‌ها صرف‌نظر از نوع مذهب‌شان، محکوم است.

وی ادامه داد: کجای دنیا اگر کسی در لفظ به یک حکومت اعتراض می‌کند، او را اعدام می‌کنند؟

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحولات یمن و نقش جمهوری اسلامی در آن، گفت: جمهوری اسلامی در موضوع یمن فقط به نظاره نایستاده است بلکه تا آنجایی که توانسته در این راه به مردم یمن کمک کرده است و امیدواریم در آینده‌ این کمک‌ها بیشتر شود و مردم یمن به حقوق حقه خود برسند.

ولایتی در پایان گفت: در اجلاس اخیر ژنو، نمایندگان یمن با قوت شرکت کرده‌اند ولی طرف مقابل تن به مذاکره درست نداد و به نتیجه نرسید، اما من به شما قول می‌دهم آنها در نهایت به میز مذاکره بازمی‌گردند تا حقوق شما را به رسمیت بشناسند.

کد N1090855

وبگردی