آفتاب

تظاهرات اعتراضی مقابل سفارت عربستان در لندن

تظاهرات اعتراضی مقابل سفارت عربستان در لندن

ده‌ها تن از مسلمانان انگلیس با تجمع در مقابل سفارت عربستان در پایتخت این کشور به اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعه و 46 تن دیگر اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه یاهو نیوز، ده‌ها تن از مسلمانان انگلیس در اعتراض به اعدام شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان شرق عربستان به همراه 46 زندانی دیگر، در مقابل سفارت عربستان در شهر لندن تظاهرات کردند.

در این تجمع تظاهرکنندگان تصاویر شیخ نمر را در دست داشته و پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که روی آنها نوشته شده بود: "مسلمانان شیعه بزرگترین قربانیان تروریسم هستند" و "مرگ بر داعش".

شین انرایت، رئیس شعبه عفو بین‌الملل در انگلیس در سخنرانی در محل برگزاری این تظاهرات گفت: این بسیار نگران کننده است که عربستان اقدام به اعدام مخالفان صلح‌طلب از جمله شیخ نمر کرده است.

وی خاطر نشان کرد، گزارش اخیر سازمان عفو بین‌الملل نشان داده که روند محاکمه النمر در عربستان بسیار مخدوش بوده است. این مقام تاکید کرد: ما در عفو بین‌الملل به این نتیجه رسیدیم که شیخ نمر صرفا به خاطر ابراز صلح‌طلبانه نقطه نظراتش و اعتراض صلح‌آمیز علیه رژیم عربستان به زندان افتاد. این کار یک نقض اساسی و حتمی حقوق بشر اساسی است.

هم‌زمان چندین تن از سیاستمداران انگلیس نیز در مقابل اعدام شیخ نمر توسط عربستان موضع‌گیری کردند. هیلاری بن، وزیر خارجه دولت سایه انگلیس گفت، عربستان با اجرای این اعدام یک کار شدیدا غلط انجام داد. تیم فارون، رهبر لیبرال دموکرات‌های انگلیس نیز این اعدامهای عربستان را منزجر کننده خواند.

انتهای پیام

کد N1090787

وبگردی