آفتاب

یک راکتور هسته‌ای بلژیک پس از سه روز راه‌اندازی، غیرفعال شد

یک راکتور هسته‌ای بلژیک پس از سه روز راه‌اندازی، غیرفعال شد

یک راکتور هسته‌ای قدیمی بلژیک پس از سه روز فعالیت و راه‌اندازی مجدد دوباره غیرفعال شد. سخنگوی شرکت انرژی الکتروبال هم اعلام کرد که این راکتور هیچگونه خطر ایمنی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، راکتور دوئل 1 در شمال بلژیک پس از اینکه این راکتور براساس قانون خروج تدریجی از برنامه هسته‌ای اش غیر فعال شده بود، در 30 دسامبر دوباره راه‌اندازی شد.

یک سخنگوی شرکت انرژی الکتروبال اعلام کرد: این راکتور به صورت خودکار ساعت 6 عصر غیر فعال شد. همه اتفاقات براساس روند مورد نظر طی شد. فعالیت دوباره این راکتور هیچ تاثیر سوئی بر ایمنی، کارمندان، ساکنان محلی و محیط زیست نداشته است.

این شرکت غیر فعال‌سازی این راکتور را براساس مکانیسم ایمنی طبیعی برای راه اندازی دوباره آن انجام داده است. بلژیک ماه گذشته اعلام کرد که طول عمر دو راکتور دوئل 1 و 2 که 40 سال عمر مفید دارند تا سال 2025 تمدید می‌کند. این دو راکتور می‌توانند 866 مگاوات انرژی تولید کنند که شش درصد الکتریسیته کل بلژیک را تشکیل می‌دهد. این تصمیم جدید بلژیک با انتقاد شدید مدافعان محیط زیست به خصوص در آلمان، در همسایگی این کشور مواجه شده است.

انتهای پیام

کد N1090660

وبگردی