آفتاب

درخواست سلیم جبوری جهت بهره‌گیری از نبرد رمادی برای مقابله با تقسیم عراق

درخواست سلیم جبوری جهت بهره‌گیری از نبرد رمادی برای مقابله با تقسیم عراق

رئیس پارلمان عراق خواهان بهره‌گیری از نتایج مثبت حاصل شده در نبرد اخیر رمادی برای تقویت وحدت کشور و جلوگیری از دعوت‌ها برای تقسیم عراق شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق در سخنرانی خود در بغداد عنوان داشت: باید دوشادوش هم باشیم و می‌بایست تمامی دعوت‌ها برای تقسیم عراق ساقط شود و باید ما در مسیر وحدت، ثبات، حاکمیت و امنیت عراق قدم بگذاریم و امیدی از هیچ کس در خارج از عراق نداشته باشیم تا برای ما امنیت و همبستگی و ثبات را محقق کند و این امور با وحدت و دوشادوشی عراقی‌ها حاصل می‌شود و همه این امور پیروزی را رقم می‌زند و این چیزی است که در رمادی رخ داده است.

وی بر اهمیت این مساله تاکید کرد که گروه‌ها و احزاب سیاسی و طائفه‌ها و قومیت‌ها تمامی عناوین فرعی را رها کنند و بر سر یک عنوان که همان عراق است، توافق یابند.

سلیم جبوری خاطرنشان کرد: در مقابل ما تجربه‌های ملت‌ها قرار دارد و این درس را به ما می‌دهد که باید شعار جدیدی را که همان "عراق در اولویت" است، سر دهیم و هرچه که می‌تواند اراده و قدرت ما را سست کند، کنار بگذاریم. در حال حاضر، در عراق موج‌های خارجی از هر مکانی با هم برخورد می‌کنند.

وی از سیاست‌مداران و تصمیم سازان در عراق خواست تا به گونه‌ای رفتار نکنند که "تروریسم را به مناطق آزادشده برمی‌گرداند".

انتهای پیام

کد N1090574

وبگردی