آفتاب

انتقاد نجابت از سکوت مجامع بین‌المللی در شهادت شیخ نمر

انتقاد نجابت از سکوت مجامع بین‌المللی در شهادت شیخ نمر

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ایران باید در ارتباط با عربستان راهبرد مشخص داشته باشد و این مستلزم نقشه راه دیپلماتیک است که وزارت امور خارجه و دولت باید آن را تبیین کنند.

حسین نجابت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به اقدام آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر و انتقاد از عدم واکنش و سکوت مجامع بین‌المللی اظهار کرد: مجامع بین‌المللی تکلیف‌شان روشن است، هر جایی که منافع‌شان تامین شود اقدام کرده و در هر جا که منافع‌شان در آن نباشد، سکوت می کنند.

وی افزود: هم‌پیمانان منطقه‌ای عربستان سعودی به نوعی دست نشانده ابر قدرتها هستند و هیچ‌وقت کسانی که با او همراهی می‌کنند اقدام جدی علیه عربستان انجام نمی‌دهند، ممکن است در گوشه و کنار بیانیه‌ای صادر کنند اما اقدام جدی و عملی نمی‌کنند. گرچه این قبیل کشورها در بیانیه‌های خود مدعی هستند که حقوق بشر در ایران رعایت نمی‌شود اما افراد در عربستان حتی حق رأی دادن نداشته و با اظهارنظرها‌یشان این‌گونه برخورد می‌شود اما مجامع بین‌المللی سکوت می‌کنند.

این نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر این که تکلیف ابرقدرت‌ها در این شرایط کاملا روشن است، اظهار کرد: در این وقایع تنها می‌شود برای کسانی که باور ندارند و تصور می‌کنند مجامع بین‌المللی در دنیا واقعا کاره‌ای هستند افشاگری کرد.

نجابت در ادامه با بیان این که ما باید در رابطه با عربستان راهبرد مشخصی داشته باشیم، گفت: همیشه تلاش‌مان این بوده که ارتباطات‌مان با کشورهای مسلمان خوب باشد اما عربستان در چارچوب مسائل اسلامی حرکت نمی‌کند، اکنون هم در تامین امکانات برای تکفیری‌ها دقیقا با رژیم صهیونیستی هماهنگ است.

وی تاکید کرد: بنابراین ما باید تکلیف خودمان را به شکل منطقی همان‌طور که تا حالا بوده روشن کنیم و این مستلزم یک نقشه راه دیپلماتیک است که وزارت امور خارجه و دولت باید آن را تبیین کنند، به ‌عنوان مثال در مساله فاجعه منا ما با احترام و با روابط دیپلماتیک عبور کردیم اما عربستان همچنان به رفتارهای خود ادامه داده است.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان اظهار کرد: عربستان در سال‌های اخیر در کانون حمایت و میدان دادن به وهابیت به نوعی کانون اختلاف میان مسلمانان شده است و اقدام اخیر در شهادت شیخ نمر هم برای ایجاد اختلاف و دودستگی بین مسلمانان است، بنابراین با توجه به این‌که عربستان با نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی بازی می‌کند ما باید راهبرد خودمان که روشنگری و وحدت میان طوایف و مذاهب اسلامی است را داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N1090515

وبگردی