آفتاب
یکی از ائمه جماعت لندن در گفتگو با مهر:

اعدام شیخ نمر به دستور اربابان سعودی بود/ عدم استقلال آل سعود

اعدام شیخ نمر به دستور اربابان سعودی بود/ عدم استقلال آل سعود

امام جماعت لندن گفت: آل سعود اراده ای از خود ندارد و اعدام شیخ نمر بنا به اوامر دولت های استعماری است که قصد دارند جنگ در بین فرق اسلامی و در منطقه بوجود بیاورند.

 به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ۴۷ نفر را در این کشور اعدام کرده است که آیت الله شیخ نمر النمر و «فارس الشویل» نیز در میان آنها قرار دارند.

گفتنی است، دادگاه عالی عربستان حکم اعدام شیخ نمر النمر را تأیید کرده بود و این حکم در مرحله ای قرار داشت که تنها به دستور پادشاه عربستان اجرا و یا لغو می شد که به مرحله اجرا درآمد.

در این راستا خبرنگار مهر گفتگویی داشته با «غلام حر شبیری» یکی از ائمه جماعات امام جماعت لندن که در ادامه از نظر می گذرد.

*آل سعود «آیت الله شیخ نمر» را به رغم هشدارهای جهان اسلام اعدام کرد. چرا آل سعود به این اقدام دست زد؟

آل سعود جنایتکارترین رژیم در منطقه است. لذا از این رژیم هر جرمی می شود توقع داشت. این رژیم برای امثال آیت الله شیخ االنمر چاره ای جز قتل ندارد چرا که این رژیم قصد دارد سلطه خودش را در این کشور ادامه دهد.

باید توجه داشت که دولت سعودی اراده ای از خود ندارد و این اقدام نیز بنا به اوامر اربابان و دولت های استعماری است که قصد دارند با چنین اقداماتی، جنگ تمام عیاری را در بین فرق اسلامی و در منطقه بوجود بیاورند و در واقع به این طریق می خواهند رژیم صهیونیستی را حفظ کنند.

*تبعات اعدام شیخ نمر برای آل سعود چه خواهد بود؟

همانطوری که در قرآن کریم خداوند می فرماید: «من قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا نصیرا» (اگر کسی مظلومانه به قتل رسید، ما حکومت را به دست ولی او خواهیم داد)، لذا این عمل وحشیانه سقوط آل سعود را در پی خواهد داشت و ملت مسلمان منطقه بیدار خواهد شد و اجازه نخواهد داد که رژیم آل سعود جنایات خود را ادامه دهد.

*وظیفه رهبران دینی و سیاسی در خصوص این اقدام چیست؟

وظیفه رهبران دینی و شخصیت های مذهبی پرده برداشتن از چهره ننگین آل سعود، شناسایی صحیح شخصیت شیخ نمر و افکار ایشان، آگاهی مردم از سیاست های شوم استعماری در منطقه و قیام در مقابل جنایت های دولت استعماری و عمال منطقه ای آنها، به ویژه کار و تلاش برای ایجاد وحدت اسلامی در بین فرق اسلامی است تا دشمن نتواند به اهدافی که در نظر گرفته دست یابد.

کد N1090492

وبگردی