آفتاب
مرکز دانشجویی صلح زیبا در پی شهادت آیت‌الله نمر اعلام کرد

مدعیان حقوق بشر این واقعه تاسف‌بار را بررسی کنند/آمادگی برای پیگیری ابعاد حقوقی

مدعیان حقوق بشر این واقعه تاسف‌بار را بررسی کنند/آمادگی برای پیگیری ابعاد حقوقی

مرکز دانشجویی حقوق بشر صلح زیبا از مدعیان بین المللی حقوق بشر خواست واقعه تاسف بار اعدام آیت الله نمر را مورد بررسی و پیگیری حقوقی قرار دهند؛ این مرکز آمادگی خود را برای تشکیل کمیته‌ای جهت پیگیری ابعاد حقوقی قتل‌عام مخالفان و منتقدان رژیم سعودی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در پی اعلام خبر شهادت آیت الله باقر النمر رهبر شیعیان عربستان توسط رژیم آل سعود اقدام به صدور بیانیه‌ای کرد که متن این بیانیه به شرح ذیل است:

برگی دیگر از کارنامه سیاه حقوق بشری رژیم آل سعود ورق خورد و پس از ماه‌ها تداوم بمباران زنان و کودکان یمنی اینک شاهد به شهادت رساندن آیت الله باقر النمر رهبر شیعیان عربستان و شماری از شهروندان این کشور توسط دژخیمان این رژیم هستیم.

مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن چنین جنایت‌هایی که هر انسانی را به یاد دوران سیاه قرون وسطا می‌اندازد، از مجامع بین المللی و اسلامی خواستار پیگیری و برخورد با عاملان به زمین ریختن خون این عالم بزرگ که دو سه سال اخیر را نیز در زندان‌های آل سعود و زیر شکنجه دژخیمان آنان طی کرده بود، می‌باشد.

این مرکز در کنار علمای جهان اسلام اعم شیعه و سنی و تشکل های دانشجویی، مردم نهاد و مستقلی که نسبت به این جنایت حقوق بشری واکنش نشان داده‌اند، از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار دارد به وظیفه خویش در قبال این واقعه دردناک عمل نماید.

صلح زیبا همچنین از مجامع حقوق بشری جهانی و دولت‌های غربی که داعیه دار دفاع از حقوق انسان‌ها هستند درخواست دارد معیارهای دوگانه خویش را کنار نهاده و به بررسی و پیگیری این رخداد تاسف بار بپردازند که با هر معیار و قانونی غیرانسانی و ددمنشانه است.

لازم به ذکر است مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران (صلح زیبا) آمادگی خود را برای تشکیل کمیته‌ای جهت پیگیری ابعاد حقوقی قتل عام مخالفان و منتقدان رژیم سعودی از جمله آیت الله باقر النمر اعلام می دارد.

در پایان موسسه صلح زیبا از تمامی مردم آزادی خواه، دانشجویان و تشکل‌های مردم نهاد دعوت می‌نماید تا با تجمع مقابل سفارت عربستان سعودی (فردا یکشنبه از ساعت 15) اعتراض خود را نسبت به این عمل وحشیانه اعلام دارند، بی شک اعتراضات مردمی و مستقل گامی موثر در جهت رسوایی جنایتکاران آل سعود در مقابل دیدگان جهانیان خواهد بود.

انتهای پیام

کد N1090276

وبگردی