آفتاب

پلیس آمریکا 1200 تن را طی سال 2015 کشته است

پلیس آمریکا 1200 تن را طی سال 2015 کشته است

براساس گزارش‌های موجود، در سال 2015 قریب به 1200 تن توسط پلیس آمریکا کشته شدند که اکثریت آنها را رنگین پوست‌ها تشکیل می دهند.

براساس گزارش‌های موجود، در سال 2015 قریب به 1200 تن توسط پلیس آمریکا کشته شدند که اکثریت آنها را رنگین پوست‌ها تشکیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، براساس برنامه ای موسوم به "شمارش" که توسط خبرنگاران روزنامه گاردین در سال 2015 انجام شد،‌ مردان سیاه پوست بین 15 تا 34 سال، 15 درصد از قربانیان پلیس آمریکا در سال گذشته میلادی را تشکیل می‌دهند.

باوجود آنکه این تعداد تنها دو درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می دهد،‌ اما پنج برابر بیشتر از سفید پوستانی است که در میانگین سنی مشابه توسط پلیس آمریکا کشته شدند.

براساس این گزارش همچنین مشخص شد که در مجموع 1134 تن در سال گذشته میلادی توسط پلیس آمریکا کشته شدند.

این برنامه در سال گذشته میلادی و در واکنش به عدم داده‌های درست از جانب پلیس آمریکا آغاز به کار کرده است.

براین اساس، مشخص شد که یک پنجم از آمارهای موجود در این برنامه مربوط به افرادی است که حین کشته شدن توسط پلیس آمریکا مسلح نبودند. در جریان تعقیب و گریز پلیس برای بازداشت مظنونان،‌ دست کم شش عابرپیاده کشته شدند. همچنین 14 درصد از قربانیان درپی توقف پشت چراغ قرمز یا تصادفات رانندگی حین انتقال جان باختند.

در ادامه این گزارش همچنین آمده که هفت درصد از قربانیان به دلیل جرایم غیرخشونت آمیز توسط پلیس آمریکا کشته شدند. جوانترین قربانی تیراندازی و خشونت پلیس آمریکا یک کودک اوتیسمی شش سال به نام "جرمی ماردیس" است. کهن‌سالترین قربانی نیز یک مرد 87 ساله است که خودروی وی با خودروی گشت پلیس در نیویورک تصادف کرد.

همچنین در این گزارش مشخص شد که 43 کودک زیر 18 سال توسط پلیس آمریکا در سال 2015 کشته شدند. قربانیان پلیس آمریکا در کالیفرنیا نیز بیش از سایر ایالات این کشور هستند. درضمن باید به این نکته اشاره کرد که 89 درصد از مرگ ها توسط پلیس آمریکا به واسطه شلیک گلوله،‌4 درصد به واسطه شوکر، 4 درصد حین بازداشت و سه درصد هم به واسطه تصادفات رانندگی حین انتقال مظنون به بازداشتگاه بوده است.

انتهای پیام

کد N1090026

وبگردی