آفتاب
سیدرضا اکرمی:

علمای اسلام برای مقابله با جنایت آل‌سعود با هم متحد شوند

علمای اسلام برای مقابله با جنایت آل‌سعود با هم متحد شوند

یک نماینده پیشین مجلس گفت: دولت عربستان با حمله به یمن، به وجود آوردن داعش و شهادت شیخ نمر و همراهان ایشان مقدمات زوال و نابودی خود را فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در گذشته هم دیدیم که روزی صدام آیت‌الله صدر را در عراق اعدام کرد و محمد قذافی در لیبی سرنوشت امام موسی صدر را این گونه قرار می‌دهد و امروز هم دولت سعودی شیخ نمر را به شهادت می‌رساند. طبیعت این‌ها این است که با هر آزاده‌ای و هر کسی که حرف منطقی می‌زند در صورتی که مطابق خواسته آن‌ها نباشد برخورد می‌کنند. حال این برخورد ممکن است اعدام،‌ زندان، تبعید و یا امثال این‌ها باشد.

وی تاکید کرد:‌ شرایط امروز عربستان بسیار بغرنج است و داستان یمن را هرگز نمی‌توانیم نادیده بگیریم ما می‌بینیم کشور عربستان به یک کشور عربی همسایه حمله کرده است و هر روز آنجا را می‌کوبد و تعداد زیادی بی گناه را به شهادت می‌رساند. از عربستان انتظار می‌رفت که حکم اعدام شیخ نمر را بدهد چرا که این کشور همواره در راستای اهداف دشمنان گام برداشته است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: این‌ها دارند به نام شیعه و سنی بین مسلمانان تقابل و تنازع به وجود می‌آورند. امروز می‌بینیم که یک روحانی شیعی را اعدام کردند و متاسفانه بعد از شهادت اسمش را می‌گذارند حکم قرآن،‌ رسول و سنت که این بسیار زشت است که به حکم اسلام، قرآن و پیامبر (ص) یک روحانی محترم را به شهادت برسانند.

اکرمی تصریح کرد: در رابطه با صدور حکم اعدام شیخ نمر از سوی علمای اسلام اعتراضات بسیار زیادی به دولت عربستان صورت گرفته ولی متاسفانه آن‌ها به این اعتراضات بهایی ندادند و این جنایت را انجام دادند. آن‌ها با انجام این کار مقدمات زوال و نابودی خود را به وجود آوردند. علمای جهان اسلام باید در این رابطه با یکدیگر متحد شوند و وحدتی بین شیعه و سنی و عرب و عجم به وجود آید و اعتراض عمومی در این راستا صورت بگیرد تا دولت عربستان پی ببرد که این نوع رفتارها و کارها مورد اعتراض تمام مسلمانان است.

وی گفت:‌ دولت عربستان باید یاد بگیرد که اگر کسی سخن می‌گوید باید جواب سخن او را بدهد نه اینکه به فکر براندازی و یا اعدام او باشد. قطعا اعتراضات مسلمانان علاوه بر محکوم کردن این رفتار می‌تواند به نوعی بازدارنده نیز باشد.

انتهای پیام

کد N1089970

وبگردی