آفتاب

آمریکا در خصوص اعدام شیخ نمر تنها ابراز نگرانی کرد

آمریکا در خصوص اعدام شیخ نمر تنها ابراز نگرانی کرد

اعتراض های جهانی به اقدام جنون آمیز عربستان در اعدام رهبر شیعیان این کشور همچنان ادامه دارد بطوریکه حتی آمریکا نیز درباره پیامدهای این اقدام ریاض ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو اس ای تودی، به دنبال اعدام شیخ نمر، روحانی سر‌شناس شیعه، در عربستان، «جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در مورد تاثیر اعدام این روحانی شیعه بر تنش‌ های مذهبی در منطقه ابراز نگرانی کرده است.

در واکنش به اعدام شیخ نمر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ ای گفت: «ما پیشتر نگرانی‌‌ هایمان را درمورد روندهای قضایی در عربستان سعودی ابراز کرده‌ایم و این نگرانی‌ ها را با بالا‌ترین مقامات دولت عربستان در میان گذاشته‌ ایم. اکنون بار دیگر از دولت عربستان می‌خواهیم ضمن احترام و حمایت از حقوق بشر، روند شفاف و عادلانه را در همه پرونده‌های قضایی تضمین کند.»

جان کربی اضافه کرده است: «ایالات متحده همچنین مصرانه از دولت عربستان سعودی می‌خواهد که به مخالفین اجازه ابراز مخالفت داده و برای کاهش تنش در پی این اعدام‌ ها با رهبران همه جوامع همکاری کند.»
 
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرده است: «ما به ویژه نگرانیم که اعدام نمر النمر، روحانی برجسته شیعه و فعال سیاسی خطر تشدید تنش‌ های فرقه‌ ای را به همراه خواهد داشت، آن‌ هم زمانی که نیاز فوری به کاهش این تنش‌ ها لازم است. در این زمینه، ما مجددا بر ضرورت تلاش بیشتر رهبران منطقه برای کاهش تنش‌ های منطقه‌ ای را تاکید می‌کنیم.»

کد N1089961

وبگردی