آفتاب

عربستان مواضع ایران در قبال اعدام شیخ نمر را غیرمسئولانه خواند!

عربستان مواضع ایران در قبال اعدام شیخ نمر را غیرمسئولانه خواند!

«منصور الترکی» سخنگوی وزارت کشور عربستان، مدعی شد که موضع جمهوری اسلامی ایران در محکومیت اعدام «شیخ نمر النمر» «غیرمسئولانه» است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «رأی الیوم»، «منصور الترکی» سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی امروز شنبه در سخنانی نسبت به موضع گیری جمهوری اسلامی ایران در محکومیت اعدام شیخ نمر النمر واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه مدعی شد: اظهارات مقامات ایرانی در خصوص اعدام شیخ نمر «غیرمسئولانه» است.

سخنگوی وزارت کشور عربستان همچنین افزود: بیش از این به اظهارات مقامات ایرانی واکنش نشان نخواهم داد، زیرا پاسخ به این اظهارات بر عهده وزارت خارجه است.

وی ادعا کرد: عربستان سعودی بر اساس سنت نبوی اقدام به صدور احکام شرعی می کند و در این میان، مواضع دیگران برای ما اهمیتی ندارد.

لازم به ذکر است جابر انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه اعدام آیت الله شيخ باقر النمر روحاني سرشناس سعودي را شديدا محكوم كرده و گفته بود: در حالي كه تروريستهاي افراطي و تكفيري، امنيت و آسايش ملتهای منطقه و جهان را سلب و ثبات و موجودیت برخی دولتهاي منطقه را تهدید می کنند؛ اعدام شخصیتی مانند شيخ النمر که ابزاری جز سخن گفتن برای پی گیری اهداف سیاسی و دینی خود نداشت تنها عمق بي تدبيري و بي مسئوليتي را نشان مي دهد.

گفتنی است، وزارت کشور عربستان سعودی امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ۴۷ نفر را در این کشور اعدام کرده است که آیت الله «شیخ نمر النمر» و «فارس الشویل» نیز در میان آنها قرار دارند. دادگاه عالی عربستان حکم اعدام شیخ نمر النمر را تأیید کرده بود و این حکم در مرحله ای قرار داشت که تنها به دستور پادشاه عربستان اجرا و یا لغو می شد که به مرحله اجرا درآمد.

کد N1089590

وبگردی