آفتاب
المالکی:

جنایت اعدام شیخ نمر به فروپاشی رژیم سعودی منجر خواهد شد

جنایت اعدام شیخ نمر به فروپاشی رژیم سعودی منجر خواهد شد

«نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق در واکنش به اعدام شیخ نمر گفت: این اقدام فروپاشی رژیم سعودی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه نیوز، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در سخنانی اقدام عربستان سعودی در اعدام شیخ نمر را به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این ارتباط تصریح کرد: جنایت اعدام شیخ نمر به فروپاشی رژیم سعودی منجر خواهد شد.

المالکی در ادامه اظهار داشت: اعدام شیخ نمر در امتداد سیاست های سرکوبگرانه رژیم صدام معدوم صورت گرفت و به تثبیت شیوه فرقه گرایی منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعدام شیخ نمر النمر یک جنایت بزرگ محسوب می شود، اظهار داشت: تنها گناه شهید نمر، فریاد وی برای بازپس گیری حقوق سلب شده از شهروندان عربستانی بود.

رئیس ائتلاف دولت قانون با تشبیه اقدام عربستان سعودی به اقدامات جنایتکارانه صدام، تصریح کرد: بدون شک تبعات این اقدام، دامان خودِ سعودیها را خواهد گرفت.

گفتنی است، وزارت کشور عربستان سعودی امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ۴۷ نفر را در این کشور اعدام کرده است که آیت الله «شیخ نمر النمر» و «فارس الشویل» نیز در میان آنها قرار دارند. دادگاه عالی عربستان حکم اعدام شیخ نمر النمر را تأیید کرده بود و این حکم در مرحله ای قرار داشت که تنها به دستور پادشاه عربستان اجرا و یا لغو می شد که به مرحله اجرا درآمد.

کد N1089566

وبگردی