آفتاب
عصائب «أهل الحق» عراق مطرح کرد؛

اعدام شیخ نمر؛ جدیدترین خوش‌خدمتی آل‌سعود به غرب و صهیونیسم

اعدام شیخ نمر؛ جدیدترین خوش‌خدمتی آل‌سعود به غرب و صهیونیسم

عصائب «أهل الحق» عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت اعدام شیخ نمر النمر توسط مقامات رژیم سعودی، اعلام کرد: این اقدام، جدیدترین خوش‌خدمتی آل سعود به پروژه‌های غربی و صهیونیستی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه «سومریه نیوز»، عصائب «اهل الحق» عراق با صدور بیانیه ای، اقدام عربستان سعودی در اعدام شیخ نمر النمر را به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه این گروه آمده است: این اقدام، جدیدترین خوش‌خدمتی آل سعود به پروژه‌های غربی و صهیونیستی به شمار می‌رود.

این گروه در بیانیه خود همچنین اعلام کرده است: عربستان سعودی با اعدام شیخ نمر، جنایتی دیگر را به کارنامه سرشار از جنایت خود علیه مسلمانان اضافه کرد.

عصائب اهل الحق در ادامه بیانیه خود آورده است: جنایت سعودیها در حالی انجام شد که چندی پیش این رژیم از تشکیل یک ائتلاف فرقه گرایانه به اصطلاح اسلامی برای مبارزه با تروریسم خبر داده بود. برداشت مقامات سعودی از تروریست ها یعنی هر جنبش یا جریانی که در برابر تحقق اهداف صهیونیست ها و آمریکایی ها بایستد.

این گروه تصریح کرده است: رژیم آل سعود با اعدام شیخ نمر النمر تلاش می کند تا فریادهای عدالت خواه را خاموش کند اما باید بداند که این اقدام، سرنوشت این رژیم تکفیری و تروریستی را همچون سرنوشت صدام معدوم رقم خواهد زد و نابودی آن را تسریع خواهد کرد.

عصائب اهل الحق در بخش دیگری از بیانیه خود همچنین خواستار تجدیدنظر دولت عراق در روابط خود با عربستان و بازگشایی سفارت این کشور در بغداد شد.

این گروه در پایان بیانیه خود اعلام کرده است: جنایت هایی از قبیل اعدام شیخ نمر النمر، رزمندگان مقاومت را از ایستادگی در برابر طرح های آمریکایی ـ صهیونیستی که با ابزار رژیم های عربستان و ترکیه در حال انجام است، باز نخواهد داشت.

وزارت کشور عربستان سعودی امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ۴۷ نفر را در این کشور اعدام کرده است که آیت الله «شیخ نمر النمر» و «فارس الشویل» نیز در میان آنها قرار دارند. دادگاه عالی عربستان حکم اعدام شیخ نمر النمر را تأیید کرده بود و این حکم در مرحله ای قرار داشت که تنها به دستور پادشاه عربستان اجرا و یا لغو می شد که به مرحله اجرا درآمد.

گفتنی است، شیخ «نمر باقر النمر» ‌روحانی شیعی برجسته عربستانی، در سال ۱۳۷۹ هجری قمری مصادف با ۱۹۶۸ میلادی، در شهر «العوامیه» در استان القطیف در شرق عربستان در خانواده‌‌ای اهل علم و دین به دنیا آمد که از آن علمایی چون «آیت‌الله شیخ محمد بن ناصر آل نمر» (قدس سره) و خطبای حسینی چون جدش حاج «علی بن ناصر آل نمر» سر بر آورده بودند.

کد N1089432

وبگردی