آفتاب
وال استریت ژورنال خبر داد؛

احتمال لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه مخالفین روس گرای اوکراین

احتمال لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه مخالفین روس گرای اوکراین

عدم وجود شواهد کافی و همچنین خستگی مقامات اتحادیه اروپا از به درازا کشیدن درگیری های اوکراین از دلایل رفع احتمالی تحریم ها علیه نزدیکان رئیس جمهور سابق و روس گرای اوکراین عنوان می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وال استریت ژورنال، اتحادیه اروپا ممکن است در بهار امسال (۲۰۱۶) تحریم های اعمال شده علیه برخی از وفاداران «ویکتور یانوکوویچ» رئیس جمهوری سابق اوکراین را لغو کند.

البته هنوز مشخص نیست افرادی که از لیست تحریم های اتحادیه اروپا خارج می شوند، چه کسانی خواهند بود.

لیست تحریم های اروپا علیه مقام های سابق دولت کی یف علاوه بر یانوکوویچ، ۱۷ نفر از متحدان وی را نیز شامل می شود.

به گفته وال استریت ژورنال، دلیل رفع تحریم ها عدم ارائه شواهد کافی از سوی دولت «پترو پوروشنکو» رئیس جمهور جدید اوکراین علیه وفاداران رئیس جمهور سابق است.

افرادی که از قید تحریم ها رها می شوند مجاز به استفاده از داریی های بلوکه شده خود در کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهند بود

از این گذشته، به گفته وال استریت ژورنال بسیاری از مقامات رسمی اتحادیه اروپا از به درازا کشیدن بحران اوکراین به ستوه آمده و حاضر به حمایت از دور تازه ای از تحریم ها علیه نزدیکان یانوکوویچ نیستند.

در زمان یانوکوویچ، مساله نزدیکی روابط کی یف-مسکو و عدم امضای موافقتنامه تجاری با اتحادیه اروپا به دستاویزی برای مخالفان تبدیل شده بود.

به همین دلیل، مخالفان دولت اوکراین در سال ۲۰۱۴ چند روز پس از عدم امضای توافقنامه همکاری با اتحادیه اروپا توسط وی و در مخالفت با نزدیکی وی با روسیه میدان «استقلال» پایتخت را در سرمای سخت زمستانی اشغال کرده و آن را به میدان جنگ میان خود و دولت تبدیل کردند. در این میان مخالفان از حمایتهای همه جانبه رهبران اتحادیه اروپا و حتی آمریکا نیز برخوردار بودند.

یانوکوویچ در ۲۰ فوریه سال ۲۰۱۴ از کی یف گریخت و روز ۲۱ ماه فوریه مجلس اوکراین او را از مقام ریاست جمهوری برکنار کرد.

کد N1089342

وبگردی