آفتاب

انتقاد چند قانونگذار آمریکایی از تاخیر در تحریم‌های موشکی ایران

انتقاد چند قانونگذار آمریکایی از تاخیر در تحریم‌های موشکی ایران

چند قانونگذار کنگره آمریکا از اقدام دولت اوباما در به تعویق انداختن تحریم‌های جدید موشکی علیه ایران انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال ، چند قانونگذار برجسته کنگره آمریکا که شامل حامیان دولت اوباما در کنگره نیز می‌شوند با ادعای این که به تعویق انداختن صدور تحریم‌های جدید موشکی علیه ایران می‌تواند به اقدامات دیگر ایران در بر هم زدن ثبات منطقه منجر شود، از این اقدام دولت اوباما انتقاد کردند.

عقب‌نشینی ناگهانی دولت اوباما در وضع تحریم‌های موشکی جدید علیه ایران پس از آن انجام شد که حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران به صورت علنی به وزیر دفاع دستور داد تا افزایش توان و ظرفیت موشکی ایران را با سرعت بیش‌تری دنبال کند.

مقامات ارشد دولت اوباما به قانونگذاران گفته‌اند که به تاخیر افتادن اعمال تحریم‌های جدید موشکی به دلیل وجود اقدامات دیپلماتیک میان کاخ سفید و دولت ایران بوده است.

دولت اوباما روز چهارشنبه به اعضای کنگره اعلام کرد که قصد دارد ده‌ها شرکت و شخص را که در رابطه با توسعه برنامه موشکی بالستیک ایران نقش داشته‌اند را در فهرست تحریم‌ها قرار دهد اما چند ساعت بعد تصمیم خود را عوض کرد.

کریس کونز، سناتور دموکرات کنگره که از حامیان توافق هسته‌ای دولت اوباما با ایران است در این باره گفت:‌ باید از نیروی وادار کردن ایران برای جلوگیری از بروز رفتارهای نامناسب استفاده کنیم چرا که در غیر این صورت ایران را به دور زدن برجام دعوت کرده‌ایم.

انتهای پیام

کد N1089267

وبگردی