آفتاب

کامرون: برای حل مسائل "آزاردهنده" در روابط با اتحادیه اروپا می‌جنگم

کامرون: برای حل مسائل "آزاردهنده" در روابط با اتحادیه اروپا می‌جنگم

نخست وزیر انگلیس وعده داد در سال 2016 برای حل و فصل مسائل "آزاردهنده" در روابط کشورش با اتحادیه اروپا پیش از برگزاری رفراندوم برنامه‌ریزی شده بر سر تداوم عضویت این کشور در این اتحادیه خواهد جنگید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس گفت، برخی جنبه‌های مربوط به عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا عامل "نارضایتی فراوان" در انگلیس بوده اما در نهایت این رای دهندگان خواهند بود که درباره تداوم عضویت این کشور در اتحادیه اروپا تصمیم خواهند گرفت.

این اظهارات کامرون در حالی مطرح شدند که وی تلاش دارد بر سر شرایط تداوم عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا پیش از برگزاری رفراندومی درباره این مساله که وی وعده آن را داده مذاکره کند.

هنوز هیچ تاریخ قطعی برای این رفراندوم تعیین نشده هرچند که نشریات و مفسران گمانه زنی کرده‌اند که این رفراندوم در سال 2016 برگزار خواهد شد.

دیوید کامرون خاطرنشان کرد: سال جدید میلادی آغاز شده و انگلیس با نیروی تجدید شده وارد این سال می شود. با کاهش کسری بودجه و شکوفایی فعالیت شرکتها اقتصاد ما روز به روز ایمن‌تر می شود.

وی ادامه داد: من به سختی مشغول مذاکره هستم تا مسائلی را که بیشترین ناراحتی را برای مردم انگلیس در خصوص روابطمان با اتحادیه اروپا به وجود آورده‌اند حل و فصل کنم.

کامرون تاکید کرد: این مذاکرات یک مذاکرات دشوار با 27 کشور دیگر است. اما در تمام طول آن انگیزه ما یک چیز است: این که چه چیزی بیشترین نفع را برای امنیت ملی و اقتصادی انگلیس خواهد داشت.

نخست وزیر انگلیس گفت: ما به سختی می جنگیم تا مواردی از عضویت ما در اتحادیه اروپا که باعث نارضایتی فراوان مردم انگلیس شده را ترمیم کنیم تا توافق بهتری برای کشورمان دریافت کنیم. در نهایت این شما مردم انگلیس هستید که تصمیم خواهید گرفت آیا ما در چارچوب اتحادیه اروپا قدرتمندتر و دارای روابط بهتر با همسایگان اروپایی خود هستیم یا خارج از چارچوب این اتحادیه این شرایط را خواهیم داشت.

وی اظهار کرد، گمان دارد که انگلیس در وسط یک دهه بزرگ اصلاحات و یک نقطه عطف که در جریان آن اقتصاد احیا شده این کشور باعث رشد اجتماعی مجدد واقعی خواهد شد، قرار دارد.

کامرون تاکید کرد: ما همچنان در مسیر طولانی ایجاد یک انگلیس بزرگتر قرار داریم. ما قرار نیست یک شبه به این هدف برسیم. اما در طول سال 2016 ما برخی از بزرگترین دستاوردهای خود را محقق خواهیم کرد.

این اظهارات کامرون در حالی مطرح شدند که یک نظرسنجی در روزنامه تایمز نشان داد که 42 درصد از مردم این کشور خواهان خروج از اتحادیه اروپا هستند و 41 درصد حامی باقی ماندن در این اتحادیه هستند. همچنین بر اساس این نظرسنجی 55 درصد گفتند انتظار دارند انگلیسی‌ها در همه پرسی رای به باقی ماندن در اتحادیه اروپا دهند و تنها 27 درصد عقیده داشتند که انگیس رای به ترک اتحادیه اروپا در این همه پرسی میدهد. همچنین تنها 9 درصد انتظار داشتند که مذاکرات مجدد کامرون با اتحادیه اروپا باعث ایجاد تغییرات اساسی شود. این نظرسنجی از سوی موسسه YouGov در بازه زمانی 17 دسامبر تا 18 دسامبر انجام شده است.

انتهای پیام

کد N1089129

وبگردی