آفتاب

شهادت شیخ نمر نشان دهنده سردرگمی‌ آل‌سعود است

شهادت شیخ نمر نشان دهنده سردرگمی‌ آل‌سعود است

شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه و از منتقدان اصلی دولت سعودی در میان کسانی بود که اخیرا دستگاه قضایی عربستان علیه وی حکم اعدام صادر کرد و نام او امروز در میان اسامی بود که به اتهام ارتکاب "جرایم تروریستی" اعدام شده‌اند و وزارت کشور رژیم آل سعود نیز این اسامی را تایید کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) این اقدام آل سعود واکنش‌های گسترده‌ای را در بین مسلمانان جهان از جمله ایرانیان به دنبال داشته است و پیش از این نیز مقامات رسمی و علما و مراجع کشورمان در این زمینه هشدارهایی را به کشور عربستان داده‌ بودند و حتی علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی خطاب به همتایان خود در کشورهای اروپایی خواستار مساعدت و موضع گیری آن‌ها برای آزادی « شیخ النمر» روحانی عربستانی شده بود.

علمای اهل سنت ایران نیز با ارسال نامه‌های جداگانه به سازمان‌های بین‌المللی و علمای جهان اسلام خواستار آزادی شیخ نمر باقرالنمر شده بودند. کارشناسان دینی کشورمان معتقدند که جهان اسلام باید به حکم اعدام شیخ نمر اعتراض کند و اگر اعتراضی نکند این رفتار برای جهان اسلام ننگ است و نشان‌دهنده خفگی و خمودگی در جهان اسلام است.

در هیچ کجای دنیا این‌گونه نیست که فردی را به خاطر اندیشه‌ای که دارد اعدام کنند. شیخ نمر یک عالم و دانشمند در جهان اسلام بود وعمده فعالیت‌های ایشان فرهنگی؛ آیت‌الله نمر به پیروی از قیام امام حسین(ع) علیه ظلم و استبداد و بیعت نکردن با آل سعود به پاخاسته بود. به شهادت رساندن این روحانی فاجعه‌ای است که دولت عربستان را با چالش و هزینه جدی مواجه خواهد کرد.

شهادت شیخ نمر نشان دهنده سردرگمی‌ آل‌سعود است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جنایت آل سعود در شهادت شیخ نمر نشان دهنده سردرگمی آنهاست،‌ گفت: رژیم آل سعود با این جنایت به دنبال بقا و حفظ موجودیتش در منطقه است و این اقدام برای آنها پرهزینه خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: این جنایت نشان دهنده سردرگمی آل سعود و نظام سلطه آمریکا و تنها برای خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی انجام شده است.

به گفته وی، آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد اختلاف در دنیای اسلام و شیعه و سنی و همچنین ترویج شیعه هراسی و اسلام هراسی هستند که رژیم آل سعود نیز با به شهادت رساندن شیخ نمر خوش خدمتی‌اش را به آنها نشان داد، اقدامی که حتماً‌ پرهزینه خواهد بود.

سبحانی‌نیا تأکید کرد: رژیم آل سعود با این کار نشان داد که پشت پرده جنایات بزرگی در دنیای اسلام همچون نیجریه است و مأموریتش پیاده کردن اهداف نظام سلطه و استکبار و رژیم صهیونیستی است با همین رویکرد اقدامات فجیعی را در دنیا انجام می‌دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه عربستان با این‌گونه اقدامات می‌خواهد عجز خود را در برابر مسائل منطقه نشان دهد،‌ گفت: آل سعود با به شهادت رساندن شیخ نمر به دنبال جبران شکست‌هایش در منطقه و بیرون آمدن از گرفتار‌ی‌هایی که در عراق و سوریه و مناطق دیگر برای خود به وجود آورده است، می‌باشد.

وی در پایان گفت آنها با این جنایت به دنبال قدرت‌نمایی در منطقه هستند و در کنار آن می‌خواهند از پشتیبانی رژیم صهیونیستی و آمریکا برای بقا و موجودیت‌شان در منطقه استفاده کنند.

انتهای پیام

کد N1088908

وبگردی