آفتاب
سردار سنایی‌راد در گفتگو با مهر:

اعدام شیخ نمر نشان‌دهنده ضعف آل‌سعود است / دولت موضع قاطع بگیرد

اعدام شیخ نمر نشان‌دهنده ضعف آل‌سعود است / دولت موضع قاطع بگیرد

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه اعدام شیخ نمر پیش از اینکه نشان دهنده قدرت رژیم آل‌سعود باشد، نشان دهنده ضعف آن است گفت: دولت‌ در مقابل این جنایت ضدبشری باید مواضع قاطع دیپلماتیک اتخاذ کند.

سردار رسول سنایی‌راد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اعدام شیخ نمر و ۴۶ نفر دیگر توسط رژیم آل‌سعود اظهار داشت: این اقدام آل‌سعود پیش از اینکه نشان دهنده قدرت این رژیم باشد، نشان دهنده ضعف آن است. این رژیم برای سرپوش نهادن بر ضعف خود دست به اقداماتی می‌زند که هیچ معیار دینی، انسانی و حقوقی ندارد.

وی افزود: سعودی‌ها باید منتظر بازتاب‌های سیاسی و الهی این ماجرا باشند. سعودی‌ها برای ایجاد رعب و وحشت این کار را کرده‌اند و این تاکتیکی است که دقیقا امروز توسط داعش به کار می‌رود.

سنایی‌راد با بیان اینکه ایجاد رعب و وحشت با استفاده از کشتار بی‌رحمانه مظلومان هیچ توجیه و منطقی ندارد، افزود: به نظر می‌رسد آل‌سعود با تیم جوان و خام جدیدش دست به اقداماتی می‌زند که دامنگیر آنها خواهد شد و آنها را بیشتر به سمت زوال می برد.

معاون سیاسی سپاه، شیخ نمر را مبارزی دانست که شیوه‌اش، شیوه‌ای مسالمت‌آمیز بود و تصریح کرد: وقتی شیوه‌های مسالمت‌آمیز با مشت آهنین روبرو شود، قطعا بازتاب‌های زیادی بین مخالفان آل‌سعود خواهد داشت.

چیزی به جزء رسوایی حاصل آل‌سعود نخواهد شد

وی افزود: به نظر می‌رسد به جز رسوایی و ننگ، چیزی حاصل آل‌سعود نخواهد شد و باید منتظر عواقب آن باشند. آنها با این اقدام می‌خواهند تولید وحشت کنند، اما در حقیقت تولید نفرت کرده‌اند.

سنایی‌راد با اشاره به حمله رژیم آل‌سعود به مردم یمن، گفت: اعدام شیخ نمر نیز مشابه همان اقدام آل‌سعود است. کشتار خشن و بی‌رحمانه مردم یمن نیز نشان‌ دهنده ضعف رژیم آل‌سعود بود و با شتاب‌زدگی و دست‌پاچگی قصد داشتند ضعف خود را پنهان کنند.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه معمولا شاهد نوعی دوگانگی در مواضع مدعیان حقوق بشر و محافل بین‌المللی هستیم، گفت: زمانی که اقدامی در کشورهای ناهمسو با آنها صورت می‌گیرد، جنجال به راه می‌اندازند اما متاسفانه در قبال جنایت‌های آل‌سعود همواره شاهد سکوت بوده‌ایم.

وی افزود: همان‌طور که سازمان‌های بین‌المللی در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی واکنش نشان نمی‌دهند و در مقابل دفاع یک فلسطینی مظلوم واکنش نشان می‌دهند، شاهد روال و روندی هستیم که دیگر تبدیل به عادت شده است.

منطق رژیم آل‌سعود زور و قاطعیت است

سنایی‌راد با تاکید بر اینکه ما باید سریعا واکنش نشان دهیم، اظهار داشت: شیخ نمر یک شخصیت مذهبی بود که محبوبیتش فراتر از مرزهای عربستان است. اگر یک اقدام جدی دیپلماتیک و بازدارنده صورت نگیرد، می‌تواند مشوق جانیان آل‌سعود باشد.

معاون سیاسی سپاه، منطق رژیم آل‌سعود را زور و قاطعیت برشمرد و تصریح کرد: آنها به غیر از این زبان، زبان دیگری را متوجه نمی‌شوند. از دولت جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود که واکنش کافی را همان‌طور که در مقابل حرکات تکفیری‌ها در پاریس انجام داد، داشته باشد.

وی افزود: دولت‌ در مقابل این جنایت ضدبشری باید مواضع قاطع دیپلماتیک اتخاذ کند.

کد N1088890

وبگردی